«За п’ять років вкладення окупились»: як побудувати бізнес у б’юті-сфері, – історія Юлії Тивоненко
Переможниця сьомого потоку проєкту розвитку жіночого бізнесу U&We Hub Юлія Тивоненко планує відкрити перший у Запоріжжі тату-салон, орієнтований саме на жінок. Уже вісім років вона працює в б’юті-індустрії, володіє двома студіями, але прагне створити щось принципово нове. У розмові з «Відбудовою. Запоріжжя» Юлія розповіла скільки коштувало відкрити б’юті-студії, чи є попит серед клієнтів та коли з’явиться новий салон.


Цікавитесь запорізьким бізнесом? Розповідаємо про нього в інстаграмі - підписуйтесь!
Шлях від викладачки до б’юті-підприємниці
За професією Юлія Тивоненко – журналістка. Вона працювала викладачкою у Запорізькому національному університеті та планувала стати кандидаткою наук. Проте перед захистом дисертації звільнилася й вирушила працювати до Китаю в шоу-балеті.
У 2017 році Юлія повернулася до України й почала шукати нову сферу для самореалізації.
Я не знала, що робити далі. Умію лише танцювати або викладати в університеті, але повертатися туди не хотіла. Була повна невизначеність, відчуття розгубленості, ніби не могла знайти своє місце,


Одного разу в соцмережах вона побачила оголошення про набір на курси візажистів і вирішила спробувати. Згодом пройшла ще кілька навчань на майстра брів і паралельно почала працювати.
Це було морально складно. Раніше я була частиною шоу-бізнесу – виходила на сцену, почувалася зіркою. А тепер – зовсім інша роль, сфера обслуговування. Пам’ятаю, коли тільки починала, брови коштували всього 50 гривень. А ще нещодавно я в шоу-балеті заробляла 100 доларів на годину. Різниця відчутна,
На початку шляху підприємиці головним фактором успіху стала підтримка родини. Перших клієнтів Юлія приймала в орендованому приміщенні, а стартові витрати були досить скромними.
Мене підтримав чоловік. Ми взяли в оренду «стіну» за тисячу гривень, повісили дзеркала, купили стійки й стільці. Матеріали теж коштували недорого – у 2017 році це було близько 40 доларів за все,
Скільки коштувало відкрити власні студії
У 2017 році батько подарував Юлії власне приміщення для ведення бізнесу – це була колишня перукарня площею 30 м² на вул. Михайла Гончаренка в центрі міста. Вартість приміщення склала 22 тисячі доларів. Ще 4 тисячі доларів власних коштів Юлія вклала в ремонт.
Я сама створювала дизайн – від розміщення розеток і вимикачів до меблів. Усе розмічувала власноруч, кожен елемент простору продумувала самостійно, адже на дизайнера просто не було коштів. Тоді послуги дизайнера коштували 30 євро за квадратний метр нежитлового приміщення,


Після відкриття простір став популярним, адже це було щось нове та концептуальне для Запоріжжя. Через кілька місяців Юлія разом із родиною вирішила придбати ще одне приміщення для створення студії.
Просто побачили оголошення на OLX – велике приміщення продавалося за 16 тисяч доларів. Ми вирішили купити його «на майбутнє». Проблем тут було чимало: старий будинок, капітальний ремонт був необхідний, і ми все перероблювали. Потім нам додатково продали квартиру, яку ми приєднали до нашого приміщення, зробили ремонт. Загалом вийшов простір на 100 квадратних метрів,
Підприємиця розповіла, що купівля приміщення, ремонт і обладнання у 2018 році обійшлися приблизно в 70 тисяч доларів. Вкладення окупилися через п’ять років роботи.
Найбільший дохід приносить не стільки робота майстром, скільки здача кабінетів в оренду. Зараз у мене простір для роботи орендують 10 б’юті-майстрів. Оренда місця коштує 2 тисячі гривень, а кабінету – 2 700 гривень,
«Боялась, що зникнуть люди»: як вплинула війна
Через безпекову ситуацію на початку повномасштабного вторгнення Юлія виїхала із Запоріжжя, але працювати не припинила.
Тоді за день виїхала більша частина Запоріжжя – це було, коли сталася пожежа на ЗАЕС. Я з дітьми теж поїхала на Хмельниччину, жили в селі. Обладнання та матеріали я взяла з собою, бо ніхто не знав, що буде далі, а залишати їх росіянам не хотілося. Завдяки цьому я навіть у селі почала надавати послуги й заробляти гроші,
Підприємиця впевнена, що попит на догляд за собою буде завжди, незалежно від обставин.
До мене приходила клієнтка з Бучі, переселенка. Я їй роблю брови, а вона каже: «У мене дім згорів, нічого не залишилось. Але хоч із гарними бровами буду»,


За кілька місяців Юлія повернулася до Запоріжжя та знову запустила роботу своїх студій. Хоч кілька майстринь, які орендували приміщення, виїхали, нових орендарів вдалося знайти досить швидко.
Найважчим для підприємиці було подолати власний страх і не піддаватися хвилям паніки, які час від часу захоплювали місто.
Впоратись із собою – це, мабуть, один із головних викликів для кожного підприємця, особливо на початку війни. Тоді був один єдиний страх: що все може раптово змінитися, люди зникнуть, бізнес зупиниться, і нікому нічого не буде потрібно,
Формування цін на послуги та оренду
Через війну Юлія не хотіла підвищувати прайс на послуги, щоб більше клієнток могли їх собі дозволити.
Я завжди намагалася утримувати доступні ціни. У мене достатньо клієнтів, і я краще прийму більше людей, ніж встановлюватиму захмарні тарифи. Завдяки спорту я навчилася чітко планувати час і швидко обслуговувати людей,
Проте наприкінці 2023 року ціни на послуги Юлія трохи підвищила, адже виявилося, що доступна вартість не завжди сприймається позитивно.
Люди думали, що якщо в мене низькі ціни, то це означає, що я роблю неякісно. Навіть коли клієнтки радили мене своїм подругам, ті не приходили через низькі ціни. Тому я вирішила підняти прайс – він зріс на 30% порівняно з довоєнним періодом. Тоді як інші майстри піднімали ціни на 50% і більше,
Довго не підвищувала підприємиця і вартість оренди у своїх б’юті-просторах.
Ми не збільшували ціни на оренду від початку війни. Комунальні послуги зросли, дівчата і так більше платять. Зараз ми думаємо підняти вартість на 10% через підвищення податків,
Попри подорожчання комунальних послуг і зростання податків, у деяких аспектах стало дешевше працювати, розповіла підприємиця. Зокрема, зменшилася ціна на матеріали для роботи.
До війни ми купували російські матеріали, але зараз українські виробники пропонують дешевшу альтернативу. Якщо раніше розчин для ламінування брів коштував півтори тисячі гривень, то зараз його можна купити за 700 гривень,


Щось нове для Запоріжжя: ідея створення салону PinKod
До початку повномасштабного вторгнення Юлія Тивоненко також почала створювати мінітату. У Запоріжжі цей напрямок досі не був популярний, оскільки тату-майстрам цікавіше робити великі малюнки та об’ємні роботи.
Попит зріс, і це помітно. Якщо до війни до мене приходила одна клієнтка на тиждень, то зараз я можу працювати щодня. Часто клієнти звертаються до мене саме як до майстра-жінки, бо чоловіки-майстри роблять навіть маленькі татуювання грубими лініями,


Через це у Юлії виникла ідея створення естетичного салону, орієнтованого на тату.
Клієнти приходять на тату не лише за малюнком, а й за емоцією. Тому простір має бути естетичним, затишним і комфортним. Хочеться, щоб дівчата могли розслабитися, відчути себе вільно й навіть зробити кілька красивих фото. Адже в більшості тату-салонів, орієнтованих переважно на чоловіків, цього відчуття свободи часто бракує,
Викласти свої думки на папері та створити бізнес-план для салону їй допомогла участь у програмі U&We hub. Юлія взяла участь у ній фактично випадково, але в результаті пройшла все навчання та стала переможницею за оцінками журі.


Для салону Юлія обрала назву PinKod. Сам простір буде сучасним та яскравим, що допоможе зробити його більш популярним серед молоді.
У професії б’юті-майстрів є вікова категорія. Дорослішаю я, дорослішають і мої клієнтки. А створення сучасного простору та переорієнтація допоможуть «омолодити» аудиторію. Плюс мінітату загалом більш популярні саме серед молодих дівчат,
Приміщення для відкриття салону Юлія планує брати в оренду. Для закупівлі додаткових меблів та ремонту потрібно близько 300 тисяч гривень.
Запустити салон буде не так складно. Цього разу я планую орендувати приміщення, адже на початку війни відчула, як боляче втрачати простір, у який вкладено стільки сил та ресурсів. Для PinKod вже є частина матеріалів, обладнання та готовий план дій. Залишилося лише зібрати необхідну суму й почати втілювати ці задуми в реальність,




Сам собі майстер, маркетолог і СММник: виклики в роботі
Робота б’юті-майстрів, як і будь-яка інша справа, нелегка, зазначає Юлія Тивоненко. Справа займає багато часу та потребує значних вкладень.
Треба постійно навчатись, слідкувати за трендами. Також в цій професії ти сам собі і маркетолог, і СММник, і адміністратор, і майстер. Делегувати обов’язки можна вже, коли в тебе є досвід. От я зараз маю адміністратора, вона веде запис,
Важливо для майстрів просувати себе в соцмережах. Юлія займається створенням контенту самостійно.
Це як друга робота. Я приходжу після клієнтів, прописую, який завтра треба зняти контент. Додатково треба вміти гарно фотографувати, купити обладнання для гарної картинки. Зараз все життя онлайн, тому треба це використовувати,


Підприємиця зазначає, що за час роботи в б’юті-сфері ще жодного разу не пожалкувала про вибір цієї справи.
Якщо ти вмієш щось робити своїми руками, то ніколи не пропадеш – війна це довела. Часто до мене приходять мами дівчат чи самі дівчата, питають: «Куди піти вчитися? Що робити?» Я завжди раджу освоювати практичні навички. У своєму житті я багато де навчалася, і хоч університети мають свої переваги, для мене вони були корисні для емоційного зростання, а не заробітку,
Раніше «Відбудова. Запоріжжя» розповідала про розвиток жіночого бізнесу в Запоріжжі.