Бізнес-спільноти у Запоріжжі: як вони працюють та чим корисні для підприємців та регіону
У Запоріжжі бізнес-спільноти стали осередком підтримки та співпраці для підприємців. Залежно від спільноти, долучитись до них може кожен – від початківця до великого гіганта-бізнесу. «Відбудова. Запоріжжя» розповідає про провідні бізнес-ком’юніті в Запорізькому регіоні та як вони допомагають підприємцям шукати партнерів і розвиватись.
Цікавитесь запорізьким бізнесом? Розповідаємо про нього в інстаграмі - підписуйтесь!
Бізнес-союз «Порада»
З 2011 року в Запоріжжі працює громадська організація «Бізнес-союз «Порада». Станом на квітень 2025 року до спільноти входять 80 асоційованих членів, а загальна кількість учасників-бізнесів – близько 200.
Через війну ми втратили третину наших учасників, адже працювали по всій Запорізькій області та, зокрема, мали філію в Енергодарі. Є учасники, які в бізнес-союзі з першого дня створення, а є й ті, що нещодавно доєднались. Отримуємо і нові заявки,


Стати учасником бізнес-союзу «Порада» бізнес може маючи 2-3 рекомендації від членів спільноти. Однак, долучитись може і нове підприємство – тоді, за словами Олени Єрьоменко, члени бізнес-союзу обговорюють кілька днів всі «за» та «проти».
Важливо, щоб кандидат на вступ до бізнес-союзу поділяв наші цінності та був «чесним» бізнесом. Наприклад, щоб компанія була зареєстрована, платила податки та не давала хабарі. Також особисто я не люблю, коли до бізнес-союзу приходять одразу з проблемою. У нас більшість учасників вступили до спільноти свідомо та за час членства навіть не мали суттєвих проблем,


Особливістю Бізнес-союзу «Порада» є вплив на рішення влади, які приймаються в Запорізькій області. За словами Олени Єрьоменко, члени спільноти були долучені до розробки чи перегляду 90% проєктів рішень у сфері бізнесу.


Бізнес-союз «Порада» вже рік реалізує проєкт «Підтримую СВОЄ Запорізьке». Його ідея в тому, щоб запоріжці купували більше товарів та послуг місцевого виробництва.
За час роботи «Підтримую СВОЄ Запорізьке» вдалося досягти значних результатів. Зокрема, директорка з розвитку компанії «Козацька ферма» Лілія Галушка розповіла, що зросла впізнаваність бренду серед запоріжців.
За результатами опитувань, у 2025 році «Козацька ферма» займає друге місце за впізнаваністю серед запорізьких брендів. Це чудовий результат, адже раніше наш бренд був значно нижче у рейтингу. Ми також проводили невеликі опитування серед наших покупців, і виявилося, що для них дуже важливо знати, що вони обирають продукцію місцевого виробника,


Бізнес-спільнота «Board. Запоріжжя»
За словами запорізького підприємця Олексія Чубенка, участь у бізнес-спільноті Board допомогла йому продовжити працювати в Запоріжжі попри кризу, що почалась ще з часів пандемії Covid-19.
Саме завдяки підтримці бізнес-спільноти я не зламався, не опустив руки й зміг продовжити працювати та розвиватися. Участь у Board дає відчуття, що ти не самотній. На зустрічах я бачу інших підприємців, які зберігають позитивний настрій і продовжують працювати в Запоріжжі, попри всі труднощі. Це надихає рухатися вперед і не здаватися,
Наразі спільнота «Board. Запоріжжя» налічує 74 учасники. За словами партнерки-співзасновниці бізнес-осередку Катаріни Джавід, до Board входять власники бізнесу, що мають команду.
«Board. Запоріжжя» працює вже майже 6 років. Це закрита спільнота, адже для нас важливі цінності та довіра між учасниками. Стати членом спільноти бізнес може за рекомендаціями від підприємців, які вже входять до клубу. Потім є три місяці «кандидатського терміну», за цей час спільнота знайомиться з новим учасником,


Особливістю Board є її міжнародний характер: спільнота представлена в 36 містах світу, зокрема у США, ОАЕ та країнах Європи. Учасники можуть брати участь у зустрічах осередків не лише у своєму місті, але й у будь-якому іншому місті чи країні, де діє Board. Крім того, спільнота має менторів, які допомагають вирішувати різні питання.
Будь-який запит чи задачу можна вирішити в спільноті. Board має менторів за різними напрямками – це підприємці з великим досвідом, що надають консультації абсолютно безкоштовно. Ще по різних напрямках бізнесу є чати, де теж можна поставити питання і колегіально вирішити будь-який запит,


Учасники бізнес-спільноти сплачують внески за членство. За словами Юрія Русанова, ці вкладення повністю окупаються.
Водночас підприємець Олексій Чубенко зізнався, що спочатку ставився до участі у спільноті з певним скепсисом.
Ще п’ять з половиною років тому я дізнався про Board та вирішив стати учасником. Зізнаюсь, спочатку був скептично налаштований: тоді вхід в спільноту коштував 300 доларів, і ще 100 доларів треба було платити щомісяця. Але вже на перших зустрічах я побачив, куди йдуть ці кошти та скільки користі може принести спільнота,
Бізнес-клуб «Південь»
Унікальність бізнес-клубу «Південь» в тому, що він абсолютно безкоштовний та відкритий для всіх. Доєднатись до нього можуть навіть люди, що тільки планують почати бізнес, розповів засновник спільноти Сергій Чертоляс.


За його словами, бізнес-клубу «Південь» в травні виповниться 2 роки. За час роботи, до нього долучилися близько 500 учасників, а членів клубу зараз – близько 10.
Бізнес-клуб створили, щоб об’єднати Запоріжжя, бо в нас є тільки платні спільноти, і це не дає можливості кожному охочому проявити себе. «Південь» – це про розвиток Запоріжжя, співпрацю між бізнесами та відкриття нових горизонтів. Запрошуємо топ-спікерів приїздити до нас, ділитись досвідом, який потім запорізький бізнес може використовувати,


Раз на місяць в Запоріжжі проходять заходи, а спікерами можуть стати і самі члени клубу.
На зустрічі приходить досить багато людей. Там можна поставити питання, або навіть виступити самостійно, якщо твоя тема сподобається організаторам. Бізнес-клуб «Південь» і відрізняється тим, що він відкритий для всіх, а також можна безкоштовно отримати зв’язки та «прорекламувати» себе і свої послуги,


Засновник компанії Platon Energy та учасник спільноти Олег Хорін розповів, що такі заходи підтримують не тільки розвиток бізнесу, а й ментальний стан.
Насправді у нас в Запоріжжі й майже немає, куди вийти, тому такі заходи ще й «для душі». Також важливо крутитись в цьому ком’юніті й слухати, що розповідають підприємці, особливо про помилки в роботі та кроки для розвитку,
Співпраця між учасниками: нові ринки та клієнти
Бізнес-спільноти допомагають підприємцям також знаходити нових клієнтів та партнерів.
Участь у спільноті діє, як реклама. Учасник презентує себе, свої послуги, так і розширює клієнтську базу. Особисто я завдяки бізнес-клубу «Південь» знайшов топменеджерів, що зараз допомагають мені в різних проєктах,
Членкиня бізнес-клубу «Південь» Оксана Комісарова розповіла, що змогла знайти клієнтів серед учасників спільноти.
Я ще не навчилася активно рекламувати себе та свої послуги, хоча для підприємців це важливо. Але просто приєднавшись до бізнес-клубу, я отримала кількох нових клієнтів, з якими успішно працюємо вже понад пів року,


Якщо підприємці є частиною однієї спільноти, рівень довіри між ними суттєво зростає. Зокрема, «Козацька ферма» закріпила співпрацю з декількома компаніями, які також є учасниками бізнес-союзу «Порада».
На полицях магазинів «Козацька ферма» продається кава запорізького виробника «Ісла», крупи «Доброї хати». Ми всі є учасниками бізнес-союзу, а отже це інший рівень партнерських відносин, бо є впевненість, що це точно гарний виробник,
Також завдяки участі у бізнес-спільнотах підприємці можуть вийти на нові ринки. Зокрема, Board допомагає запорізьким виробникам вийти на експорт через співпрацю з підприємцями з інших країн.
Багато співпраць між запорізьким Board та осередками за кордоном. Якщо учасник спільноти хоче вийти на експорт, то ми звертаємось до учасників у цих країнах, обговорюємо, кому цікава пропозиція. Взагалі Board дає багато можливостей, зокрема, ти можеш знайти партнера чи інвестувати в якусь справу. На зустрічах ми знайомимо підприємців одне з одним, так вони потенційно можуть разом створити щось круте в регіоні й не тільки,


Раніше «Відбудова. Запоріжжя» розповідала, як запоріжці відкрили крафтовий бізнес у Канаді.