Поліграфія під час війни: як працює запорізька друкарня «Успіх Принт»


З 2009 року в Запоріжжю працює друкарня «Успіх Принт». Компанія виготовляє візитки, календарі, каталоги, буклети, упаковку та іншу поліграфію для бізнесу з усієї України. Серед клієнтів «Успіх Принт» як локальні компанії: мережа маркетів «Апельмон», «Клініка Святого Миколая», так і національні, зокрема, мережі аптек «АНЦ» та виробник морозива «Хрещатик». «Відбудова. Запоріжжя» поспілкувалась з співвласницею «Успіх Принт» Катериною Соколовою про те, як сьогодні живе поліграфічна сфера України, чи змінились запити для клієнтів і як компанія перелаштувала роботу.
Цікавитесь запорізьким бізнесом? Розповідаємо про нього в інстаграмі - підписуйтесь!
Ситуація в поліграфічній галузі України
Через повномасштабне вторгнення поліграфічний бізнес в Україні зіткнувся з багатьма викликами. Зокрема, різко зменшилася кількість замовлень. Власниця «Успіх Принт» розповіла, що на початку війни попит на поліграфію впав на 70%.
У перші місяці повномасштабної війни всі перебували в стані шоку. До того ж значна частина наших клієнтів проживала у Запорізькій, Донецькій, Луганській та Херсонській областях – регіонах, що найбільше постраждали від бойових дій. Замовлення зупинилися на тиждень. Першими, хто відновив друк, були компанії-виробники продуктів та товарів першої необхідності. Вже 3 березня 2022 року отримали замовлення на друк етикеток для яєць,


Крім того, поліграфічний бізнес по всій Україні зіткнувся з дефіцитом та подорожчанням сировини.
Так сталось, бо через війну багато європейських постачальників переглянули логістику. Через це зросли ціни на папір та інші витратні матеріали,
На сферу також суттєво впливає безпекова ситуація. Наприклад, руйнування інфраструктури у Харкові, Києві, Миколаєві та Херсоні створили серйозні виклики для книговидавництва та забезпечення потреб бізнесу по всій Україні.
Водночас спостерігаємо зростання попиту на україномовну продукцію – сфера поступово адаптується до нових реалій. Наші клієнти залишаються з нами навіть після релокації в інші регіони. Бо, наприклад, у західних областях вартість поліграфічних послуг вища, тож багато хто продовжує замовляти друк у нас,
Попит залишається високим: про роботу друкарні «Успіх Принт»
Сьогодні «Успіх Принт» стабільно працює та допомагає бізнесам Запоріжжя розвиватися навіть в умовах війни. За словами співвласниці друкарні, багато компаній скоротили витрати на поліграфію, однак попит на упаковку, наліпки, брендовану продукцію залишився стабільним.
Звісно, завантаження ще не вийшло на довоєнний рівень, однак ми вже відновили до 50% потужностей. Попит трансформується разом із самим містом – з’являються нові запити. Сьогодні активно друкуємо пакування для різних типів продукції – від заморожених напівфабрикатів і парфумерії до корму для тварин та етикеток для товарів легкої промисловості, наприклад, дощовиків. Окрему частку займають замовлення від представників сфери HoReCa,


За словами Катерини Соколової, найчастіше поліграфію замовлять для таких сфер:
- виробництва: упаковка, етикетки, інструкції;
- HoReCa: меню, брендовані пакети, підставки під тарілки;
- автосервіси та майстерні: гарантійні талони, візитки;
- маркетинг та реклама: банери, воблери, каталоги, флаєри.


Плани на розвиток
Катерина Соколова зазначила, що, попри те, що війна принесла багато змін, вона також відкрила нові можливості. Бізнеси переглядають свої підходи до маркетингу, брендингу та комунікацій.
Бачимо, що українські компанії все більше цінують якісну друковану продукцію та готові інвестувати в свій імідж, незважаючи на складні умови,
Зараз компанія утримується від стратегічних інвестицій через безпекову ситуацію, однак продовжує вкладати кошти в модернізацію наявного обладнання та закупівлю компактного друкарського обладнання для оперативних виробничих задач.
Наразі ми зосереджені на підтримці та обслуговуванні наявного обладнання. Інвестиції в нову техніку, яка коштує мільйони, поки що відкладаємо через безпекові ризики. Водночас, оновлюємо парк менш габаритної техніки – для виконання оперативних замовлень,


Також в «Успіх Принт» знайшли підхід і до кадрових питань, зокрема, взяли на роботу літніх людей.
У нас працюють люди, які вже виростили дітей і онуків, але залишаються активними, відповідальними та щиро зацікавленими в своїй справі. І я з впевненістю можу сказати – часто їхні результати навіть перевершують очікування. Наприклад, нашому водієві понад 63 роки. Він щодня сумлінно виконує свою роботу, спокійно та якісно доставляє продукцію. Це чудово – мати змогу підтримувати людей, які хочуть бути корисними. Адже з виходом на пенсію життя не закінчується. І ми пишаємося, що можемо це дати,
За словами підприємиці, її компанія планує і далі працювати у Запоріжжі, а одна з головних задач – зберегти поліграфічну галузь.
З появою соціальних мереж поліграфія частково втратила свою колишню позицію. Але ми віримо в її цінність, тому ставимо собі за мету розвивати цю сферу, робити її сучасною, популярною та зберігати її культуру. Водночас для нас важливо створювати робочі місця, підтримувати людей і вносити свій вклад в економіку країни – сьогодні це як ніколи актуально»,