Одяг, що говорить: запорізька компанія TTX розвиває бренд інтерактивного одягу
Запорізька компанія TTX створює інтерактивний одяг з патчами. Завдяки їм звичайне худі перетворюється на платформу для комунікації, самовираження та навіть реклами. Засновник TTX Юрій Русанов на зустрічі «Свої люди. Бізнес досвід» розповів про особливості такого одягу та чому обрали саме цю нішу, передає «Відбудова. Запоріжжя».
Цікавитесь запорізьким бізнесом? Розповідаємо про нього в інстаграмі - підписуйтесь!
Як бізнес змінив вектор роботи
До війни компанія спеціалізувалася на продажу товарів для мисливців і рибалок. З початком повномасштабного вторгнення TTX переорієнтувала виробництво на пошиття військового одягу та спорядження. Однак, із часом кількість виробників таких товарів стрімко зростала, конкуренція посилювалася, а попит зменшувався. Це змусило команду TTX шукати додаткові ніші для розвитку.
Ми аналізували ринок і шукали нові можливості. Спочатку розглядали ідею ментального одягу, що допомагає заспокоюватися, але її виявилося складно реалізувати технічно. Потім була думка про адаптивний одяг для людей з інвалідністю, але всі випадки індивідуальні, що ускладнює масштабування,


Підприємиць розповів, що зрештою, компанія зупинилася на ідеї виробництва одягу з патчами. Спочатку патчі створювали для дітей – це був яскравий, цікавий продукт із творчим підходом.
Наше виробництво фактично перетворилося на дитячу майстерню. Ми вирішили сфокусуватися на дітях, тому що це весело, емоційно і може зацікавити батьків. Запустили рекламу в соцмережах, брали участь у ярмарках у City Mall. Запоріжцям подобався наш продукт, але вони не поспішали купувати – патчі були для них новинкою, яку ще потрібно було пояснити,


Патчі для бізнесу
Восени 2024 року бренд PATCHERA продав майже 50 одиниць одягу та понад 550 наліпок. Компанії вдалося заробити 221 тисячу гривень, але більшість – завдяки співпраці з фондом Олександра Педана JuniorS, розповів Юрій Русанов.
У листопаді 2024 року компанія вирішила закрити дитячий напрямок та переорієнтуватися на співпрацю з бізнесом. Окрім самих патчів ТТХ також виготовляє спеціальний одяг, на який можна чіпляти ці патчі, – це може бути худі, світшот, жилет. бананка, шопер або кепка.


Сьогодні PATCHERA пропонує підприємцям патчі для таких цілей:
- як платформу для реклами: можна розмістити інформацію про знижки чи посилання;
- систему стимулювання працівників: наприклад, наліпки «кращий співробітник»;
- покращення сервісу: створення наліпок з NFC, завдяки чому можна отримати різноманітні послуги.
Наразі PATCHERA бере перші замовлення на створення патчів для бізнесу та хоче стати більш впізнаваною.
Нам цікаво, звісно, великі партії патчів створювати – від 50 одиниць. Але зараз ми збираємо кейси, тому можуть бути винятки. Наприклад, взялися за замовлення створення патчів для салону краси, там близько 10 одиниць. Також ми розвиваємо співпрацю, наприклад, зробили патчі Євгену Клопотенку, але поки це не принесло результату,


Соціальна складова: допомога дітям з аутизмом
Юрій Русанов також розповів, що TTX планує допомагати дітям з розладами мовлення. Завдяки одягу PATCHERA діти зможуть вказувати на свої потреби.
Такі діти використовують спеціальні картки для комунікації, ідея в тому, щоб перенести ці зображення на патчі. Це може суттєво покращити їхнє життя,


В майбутньому, TTX також хоче віддавати частину прибутку на допомогу таким дітям.
Раніше «Відбудова. Запоріжжя» розповідала, як зʼявився відомий бренд кави ISLA та що змінилося за роки роботи.