«Ми тут, щоб додати місту життя»: історія відкриття сімейного ресторану Soprano у Запоріжжі
У березні у Запоріжжі запрацював новий ресторан Soprano. Від ідеї відкриття закладу до втілення пройшло всього два місяці. Для власників Soprano це не перший бізнес-проєкт, тож вони самостійно займалися проєктуванням інтер’єру, ремонтними роботами та розробкою меню. Співвласниця закладу Анастасія Галібарова поділилася з «Відбудовою. Запоріжжя» історією про те, як наважились відкрити ресторан, помилки в перші дні роботи та цінності закладу Soprano.


Цікавитесь запорізьким бізнесом? Розповідаємо про нього в інстаграмі - підписуйтесь!
Ресторан, створений у процесі: як наважились на відкриття
Власники Soprano позиціонують заклад як сімейний ресторан. Причина цього проста – його заснувала та відкрила родина.
Наша родина – це моя сім’я та близькі. Ми всі давно вже мріяли про ресторан, часто жартували, що відкриємо заклад. Але все-таки вважали, що це несерйозно, а потім все якось так закрутилось і в результаті ми всі разом спроєктували та відкрили Soprano,


Попри страхи розпочати власну справу в прифронтовому Запоріжжі, Анастасія та її родина вирішили робити це саме тут, щоб підтримати запоріжців.
Останнім часом багато чую, що Запоріжжя сіре місто і, що воно ще більше згасає. Ми тут, щоб розвіяти цей міф. Моя родина, близькі, ми хочемо жити та працювати в Запоріжжі й для Запоріжжя. Як і всі, ми не знаємо, що насправді буде завтра, але хочемо бути тут сьогодні, і це головне,
Заклад відкрили на власні накопичені кошти без залучення грантів. За словами підприємиці, Soprano створювався в процесі. На початку співвласники лише мали лише орієнтовний образ закладу, а от атмосферу закладу творили інтуїтивно, спираючись на власні відчуття та бажання зробити місце комфортним для гостей.




Інтер’єр закладу теж зазнав змін, зізнається Анастасія Галібарова. У першочерговому варіанті він мав бути яскравішим та менш «камерним».
Спочатку планувався взагалі зовсім інший інтер’єр, але потім ми зрозуміли, що все-таки для сімейного закладу нам хочеться більш спокійні та менш концептуальні тона, щоб гості відчували себе тут як вдома,


Єдине, що все-таки проєктувалось, – це кухня, вона першою з’явилась у закладі. На кухні з перших днів пропрацьовувались страви, які потрапили у меню. Анастасія Галібарова розповіла, що кухнею майбутнього ресторану повністю займався її чоловік: він має багато років роботи в ресторанному бізнесі.
Загалом, кожен зі співвласників має свою зону відповідальності у керуванні рестораном, але водночас може виконувати будь-які завдання.
У нас так склалося, що є чотири людини, і кожен відповідає за свою сферу. І ці чотири «слони» тримають всю конструкцію нашого ресторану. Наприклад, я люблю камеру, і мене команда підтримала, тому я взяла на себе соцмережі,
Читати також: «Бізнес на мінному полі»: інтерв’ю з Борисом Шестопаловим
Як шукали кадри та що було найважчим у відкритті закладу
За словами Анастасії Галібарової, найважчим було – наважитись почати роботу над створенням ресторану. Інші проблеми на етапах підготовки не виникли.
Документи, наприклад, це не важко – просто треба довго чекати всі дозволи, щоб почати справу. Концепція – це було найлегше. З пошуком постачальників продуктів теж не виникло проблем, оскільки в мого чоловіка вже є налагоджені зв’язки. Єдине, що фізично було важко під час ремонтних робіт, а морально – страшно, бо ти не знаєш, як тебе прийме Запоріжжя,


На думку підприємиці, найбільшою гордістю Soprano є команда. Напередодні відкриття всі вакансії повністю закрили, однак згодом команду вирішили трохи розширити. Загалом, знайти кадри для Soprano вдалося легко.
Головним критерієм було, щоб людина була щирою та харизматичною, бо колектив – основа успіху ресторану, люди йдуть саме до людей. Ми зібрали справді сильну команду, і я за кожного особисто буду стояти, захищати, якщо це буде треба,
Водночас власники ресторану навіть після відкриття максимально залучені до роботи ресторану. На думку Анастасії Галібарової, це важливо – бути поруч із колективом зараз.
Ми тут з відкриття і до закриття щодня. Якщо виникають якісь проблеми, ми завжди допомагаємо нашим працівникам. Особисто я можу і прибрати зі столу гостей брудний посуд, щось підказати чи подати верхній одяг. Важливо, щоб не було розділення на власників та підлеглих, бо ми всі – родина,
Перші дні роботи: які були помилки
Офіційне відкриття ресторану Soprano відбулося 1 березня. Напередодні, 28 лютого, у закладі провели тестовий прийом гостей, щоб відпрацювати можливі помилки. Як розповідає Анастасія Галібарова, проблем виникло чимало.
Смаки у людей різні, тому були гості, яким деякі страви не сподобались, комусь було занадто гостро. Ми одразу виправляли помилки, наприклад, у меню поставили помітку, що страва «гостра». Також було таке, що гостя захотіла лимонаду, у нас у меню його ще не було, але кілька хвилин – і бармен вже приготував, а я додала до меню,


Співвласниця зазначила, що позиції з меню, до яких була критика, вирішили не прибирати. Водночас гостям будуть радити страви, орієнтуючись на їхні вподобання.
Попри помилки, відкриття пройшло успішно, вважає Анастасія Галібарова.
Насправді відкриття перевершило всі наші очікування. Прийшли багато наших друзів, нас вітали, дарували подарунки, квіти, була нереальна підтримка. Також, попри помилки, все йшло за планом – адміністратори, офіціанти, кухня, всі відпрацювали на 100%,
Однак не всі запоріжці тішаться відкриттю нового бізнесу. Анастасія Галібарова розповіла, що Soprano вже стикнувся з негативом.
Люди пишуть у TikTok коментарі, що «гибле місце» наше приміщення, або «бажаю вам скоріше зачинитись». Мені це дуже неприємно чути. Також були випадки, коли в обличчя такий негатив казали наші гості. Це насправді образливо – ми захотіли залишитись тут, дати робочі місця, додати життя нашому місту, а нам такі побажання,


Читати також: Не те місце, не той час: чому кав’ярня «2056» зачинила свої двері для запоріжців
Чому для закладу обрали італійську кухню та назву Soprano
Співвласниця закладу розповіла, що італійський напрямок обрали без вагань через те, що ця кухня дуже атмосферна та подобається всій родині засновників ресторану.
Італія, в першу чергу, це атмосфера. Також особисто нам італійська кухня дуже смачна. Але варто зазначити, що вона специфічна, це не українська кухня, яка кожному зрозуміла. Ми в меню намагались додати трошки автентичних італійських страв, але не всім вони будуть зрозумілими та смачними, це виклик – зробити так, щоб специфічне подобалось всім,


Якоїсь окремої історії щодо назви ресторану – немає, розповіла Анастасія Галібарова, хоч назва Soprano теж з’явилась одразу. За словами співвласниці, єдина відсилка на Soprano – це мафія.
Всі у нас питають, яка відсилка на Soprano, але насправді якоїсь окремої історії про це немає. «Сопрано» – це клан італійської мафії, а ми дуже любимо всією родиною та близькими грати в гру «Мафія». От насправді це єдина відсилка,


Доставка та нові страви: як Soprano планує розвиватись
Анастасія Галібарова зазначає, що в планах для Soprano – розвиток кухні, зокрема, запуск доставки, а також – розвиток соцмереж закладу.
Але найголовніше для підприємиці – задоволені гості та збереження гарного колективу.
Я хочу, щоб Soprano завжди мав команду, яка буде кайфувати від роботи. Щоб наші гості йшли до нас та знали, що саме тут працюють професіонали. Щодо статусу в Запоріжжі, то ми дуже хочемо, щоб люди були в нас впевненими, довіряли нам, а ми будемо намагатись виправдовували цю довіру,