Інвестування у бізнес під час війни: досвід запорізьких підприємців


У 2025 році 35% українських підприємців планують інвестувати у розширення бізнесу, свідчать дані опитування Інституту економічних та політичних консультацій. Також 43% опитаних бізнесменів вважають, що зараз сприятливий час для розвитку бізнесу. «Відбудова. Запоріжжя» поспілкувалася із запорізькими підприємцями про те, чи інвестують вони в розширення бізнесу під час війни, куди саме готові вкладати кошти і як шукають на це ресурси.
Цікавитесь запорізьким бізнесом? Розповідаємо про нього в інстаграмі - підписуйтесь!
Масштабування в умовах війни
Станом на квітень 2025 року компанія Best Buy Case має 18 локацій, більшість із яких – у Запоріжжі. Під час повномасштабного вторгнення мережа відкрила нові магазини не тільки у рідному місті, а й в Івано-Франківську.
Під час повномасштабного вторгнення Best Buy Case запрацював в Івано-Франківську, також три нові локації з’явились у Запоріжжі. Окрім цього, деякі локації довелося переносити через зниження трафіку або пошкодження через обстріли, щоб бізнес працював ефективно,


За словами підприємиці, відкрити новий магазин «з нуля» коштує до 25 тис. доларів. Масштабується мережа Best Buy Case як власним коштом, так і за допомогою кредитних програм.
Зараз є багато програм для підприємців. Це не тільки грантові програми, а й вигідні кредити. Наприклад, ми кілька разів брали кредитування від «ПриватБанку» за програмою «Країна успішного бізнесу». Вона передбачає кредит до 1 млн грн на два роки. За перший рік держава сплачує відсотки за бізнес, а другий рік – підприємець платить 3% річних, тому це дуже вигідно,


Також компанія проводить ребрендинг: із початку 2025 року оновили три точки.
Щоб зрозуміти чи варто вкладати кошти у ребрендинг, спочатку треба оцінити чи не застарів дизайн обладнання та врахувати наскільки прибуткова конкретна торгова точка,
У 2025 році Best Buy Case має стратегію щодо покращення ефективності бізнесу. Водночас, як зазначає власниця мережі, компанія не проти відкрити нові магазини, якщо для цього з’являться сприятливі умови.
Цьогоріч маємо стратегію для покращення ефективності всіх наших магазинів, що вже працюють. Для цього, можливо, доведеться перевозити деякі магазини в нові місця, де кращий трафік чи нижча оренда. Звісно, ми не плануємо зупинятись та будемо масштабуватися, зокрема, в планах відкриття в інших містах України,


Нові формати: як запити клієнтів змінюють бізнес
Зменшення кількості клієнтів та інші воєнні виклики змусили багатьох запорізьких підприємців шукати нові підходи до ведення бізнесу.
Так, у Запоріжжі у 2022 році під час масованих обстрілів з’явився перший винний бар Wine Bar. Його відкрив власник виноробні Villa Del Vino Руслан Лопатко разом із партнером Олексієм Котовим.
У перший рік війни стало менше клієнтів саме на виноробні, тому, щоб хоч якось працювати, вирішили відкрити бар в центрі Запоріжжя. Відкритись було нескладно. Знайшли швидко приміщення. А от з маєтку Villa Del Vino привезли меблі, посуд та декор. Загалом на відкриття у нас пішло трохи більше місяця,


Після відкриття бару Руслан Лопатко разом з іншим партнером Олександром Білюгою почав розвивати і сам маєток Villa Del Vino. За словами підприємця, за 2023 рік на території виноробні побудували ресторан, будиночки, зоопарк та басейн.
Масштабувалися, реагуючи на потреби наших гостей. Часто спілкувався з гостями, чув їхні запити: чи можна тут відсвяткувати День народження, чи можна переночувати. Коли спілкуєшся з людьми, то нескладно зрозуміти, що їм треба,


Руслан Лопатко розповів, що розбудовували інфраструктуру на Villa Del Vino за кредитні кошти та власні інвестиції. Зараз на території маєтку завершують благоустрій та добудовують гуртожиток для персоналу.
Масштабного будівництва чи реконструкцій наразі не плануємо, проте ми відкриті до співвласництва. Зараз є місце, де можна щось побудувати, втілити будь-які ідеї,
Читати також: Що відбувається з локальним туризмом у Запорізькій області на 3 рік великої війни
Інвестиція в готовий успіх
Інвестувати можна не лише у власний бізнес, а й в успішну франшизу. Це дозволяє скористатися вже налагодженими бізнес-процесами, впізнаваним брендом та підтримкою досвідчених партнерів.
На початку квітня у Вільнянську в Запорізькому районі запрацювала «Майстерня пончиків». Місцеві підприємці придбали франшизу в запорізького бізнесмена Олексія Пучкова.
«Майстерня пончиків» до початку повномасштабного вторгнення вже працювала за франшизою в кількох містах України, однак, наразі ці локації закрились. Відкрити заклад захотіли і вільнянські підприємці. Тож, за системою франчайзингу, ми уклали угоду: я надаю консультації, налагоджую поставки, а з їхнього боку – інвестиції,


Покупці франшизи керуватимуть закладом самостійно, а команда Олексія Пучкова – супроводжуватиме та поставлятиме необхідні товари: каву, суміш для тіста. Олексій Пучков отримуватиме 3% від товарообігу «Майстерні пончиків» у Вільнянську.
Надходять й інші заявки на купівлю франшизи, ми надаємо консультації, але поки домовленостей щодо відкриття закладів немає. У Вільнянську – це перше відкриття «Майстерні пончиків» під час війни. Продовжуємо працювати та готові до співпраці,


Зауважимо, що в 2025 році власну франшизу почала продавати і підприємиця Тетяна Голікова – власниця мережі центрів подології. Чому вигідно інвестувати у франшизу – ми розповідали в матеріалі.
Бізнес – рушій розвитку Запоріжжя
На думку власниці компанії Best Buy Case Олександри Кирильченко, Запоріжжя має потенціал для розвитку бізнесу, і підприємці відіграють ключову роль у прогресі міста.
Зараз Запоріжжя є прикладом того, що можливості можна знайти всюди. За останній рік в місті відкрилось чимало нових компаній та закладів. Підприємці мають натхнення та бажання розвиватись, вкладатись в місто і робити його кращим. Звісно, не без допомоги держави, зокрема, тих же програм підтримки,
Однак, за словами бізнесмена Руслана Лопатка, бізнес потребує підтримки від населення, адже працює саме для жителів нашого регіону.
Всі масштабування та розширення ми робимо для людей, щоб клієнтам було комфортно, щоб вони частіше до нас приїжджали. Без людей бізнес не буде працювати, тому хочеться, щоб запоріжці підтримували підприємців: купували товари, ходили в заклади та звісно приїздили до Villa Del Vino,


Також Запоріжжя може стати більш привабливим для інвестицій, якщо в місті покращити інфраструктуру, вважає Олександра Кирильченко. Проте, на думку підприємці, зараз Запоріжжя має інші пріоритети.
Всі ми розуміємо, що зараз це не на часі. Але, щоб Запоріжжя стало привабливим для інвесторів, треба, щоб держава теж вкладалася у розвиток міста: дороги, парки, озеленення. Коли у місті все буде для людей, то ще більше підприємців бажатимуть розвивати тут власну справу,
Раніше «Відбудова. Запоріжжя» розповідала, як запорізьким підприємцям допомагають бізнес-спільноти.