Донати, ярмарки та благодійні ініціативи: які соціальні проєкти реалізує запорізький бізнес

На четвертий рік війни бізнес знаходить способи не лише працювати в складних умовах, а й допомагати іншим. Кожна компанія сьогодні обирає свій напрямок соціальної відповідальності. Бізнес підтримує армію, ветеранів, допомагає дітям, ВПО, бере участь у соціальних ініціативах. «Відбудова. Запоріжжя» поспілкувалася із запорізькими підприємцями про те, скільки коштів вони спрямовують на благодійність, як саме допомагають і чи вважають соціальну активність необхідною складовою бізнесу.

Цікавитесь запорізьким бізнесом? Розповідаємо про нього в інстаграмі - підписуйтесь!

Скільки коштів бізнес спрямовує на допомогу

За даними дослідження Центру економічного відновлення, станом на березень 2025 року майже 70% українських компаній надають фінансову допомогу ЗСУ. Хтось донатить на поточні збори, хтось підтримує військових товарами, а хтось проводить благодійні заходи.

У ресторані Ciao Ragazzi, барі Chin Chin та кав’ярні Penka діє така система кожен заклад має донатну позицію в меню, 100% вартості якої йде на допомогу військовим. За 2024 рік заклади передали на підтримку захисників понад 1,5 млн грн.

Є три позиції по одній у кожному закладі. Щомісяця ми підраховуємо, на яку суму запоріжці придбали ці страви, множимо її на два і всі ці гроші передаємо на допомогу. Першочергово закриваємо потреби працівників, які мобілізувалися, а також донатимо на інші поточні збори,

Микита Сухоносенко, власник закладів Ciao Ragazzi, Chin Chin та Penka.
Донати, ярмарки та благодійні ініціативи: які соціальні проєкти реалізує запорізький бізнес
Микита та Марія Сухоносенко, власники закладів Ciao Ragazzi, Chin Chin та Penka. Фото: соцмережі.
Донати, ярмарки та благодійні ініціативи: які соціальні проєкти реалізує запорізький бізнес
Донатна позиція в закладі Ciao Ragazzi.

Бізнес Микити Сухоносенка також долучається до благодійних заходів. Наприклад, 11 травня на літньому майданчику бару Chin Chin спільно з іншими запорізькими бізнесами провели благодійний ярмарок для збору грошей на FPV-дрони для 3-ї штурмової бригади.

Ще один підхід до соціальної відповідальності демонструє «Єдина доставка води». З початку повномасштабного вторгнення безоплатно компанія доставляє воду на прифронтові території, у лікарні та для військових. За словами директорки з розвитку компанії Владислави Мануйло, 10% прибутку «Єдиної доставки води» йде на благодійність.

Ініціюємо допомогу як самі, так і реагуємо на запити. До нас часто звертаються громадські організації, волонтери, представники громад. Кожен запит розглядаємо окремо: оцінюємо можливості, обсяг допомоги та те, чи справді наша підтримка буде корисною,

Владислава Мануйло, директорка з розвитку та просування компанії «Єдина доставка води».
Донати, ярмарки та благодійні ініціативи: які соціальні проєкти реалізує запорізький бізнес
Владислава Мануйло, директорка з розвитку та просування компанії «Єдина доставка води». Фото надане спікеркою.

Колектив компанії також активно долучається до соціальних ініціатив.

Чимало членів нашої команди внутрішньо переміщені особи. Вони допомагають обирати напрямки й пріоритети допомоги. Бачимо щире залучення людей і велике бажання підтримати тих, хто опинився в складній ситуації, 

Владислава Мануйло, директорка з розвитку та просування компанії «Єдина доставка води».

Від гуманітарки до масштабних проєктів: пошук «своєї» соціальної відповідальності

З 2022 року у Запоріжжі працює громадська організація DobroDIY, яку заснував та фінансує ресторатор Дмитро Добродій. Спочатку головним напрямком організації була гуманітарна допомога.

Ресторан «Бергамот» на початку повномасштабного вторгнення перекваліфікувався на приготування гарячих обідів. Близько 8 місяців ми готували обіди для переселенців, лікарів, рятувальників. Також паралельно видавали гуманітарну допомогу продукти, засоби гігієни, товари для дітей, 

Анастасія Сова, директорка громадської організації DobroDIY.
Донати, ярмарки та благодійні ініціативи: які соціальні проєкти реалізує запорізький бізнес
Анастасія Сова, директорка громадської організації DobroDIY. Фото: соцмережі.

Коли потреба в гуманітарці зменшилася, організація вирішила сфокусуватися на соціальних проєктах.

Зрозуміли, що треба якось залучати людей, проводити ініціативи, заохочувати їх до участі. Провели конкурс «Запорізький торт», потім конкурс дитячих малюнків. 50 переможцям подарували мобільні телефони, це допомогло їм у дистанційному навчанні,

Анастасія Сова, директорка громадської організації DobroDIY.

У 2025 році DobroDIY вперше отримала підтримку від міжнародних партнерів. За грантові кошти зараз проводять майстер-класи для дітей та жінок. Також організація хоче реалізувати проєкт підтримки ветеранів.

Вже другий рік шукаємо грантодавців для реалізації проєкту «Школа кухарів для ветеранів війни». Хочемо допомогти ветеранам здобути нову професію, але поки не вистачає фінансування проєкт досить масштабний,

Анастасія Сова, директорка громадської організації DobroDIY.

Ярмарки, гастровечері й сімейні пробіжки: заходи, які оживляють Запоріжжя

Соціальна відповідальність це не лише про фінанси, а й про вплив на спільноту. Для цього бізнес проводить різні заходи. На думку підприємця Микити Сухоносенка, це додає місту життя. Цьогоріч його заклад Ciao Ragazzi провів великодній ярмарок, кілька гастровечерь і створив святкову локацію до Міжнародного жіночого дня.

Якщо не організовувати активності, не додавати різноманіття в життя, то кожен день буде однаковим. Людям це потрібно вони приходять і їм подобається. У стані постійного стресу важливо мати щось хороше та позитивне. Поки ми тут будемо щось робити,

Микита Сухоносенко, власник закладів Ciao Ragazzi, Chin Chin та Penka.

Тим часом Дмитро Добродій ще три роки тому створив бігову спільноту Bergamot Run. Щосуботи кожен може долучитися до пробіжки, а потім до неформального спілкування. У 2024 році спільнота також започаткувала гастропробіжки.

Це ще й чудовий спосіб підтримати локальний бізнес. Суть проста: обираємо заклад і після пробіжки знайомимось з його власником, куштуємо страви. Потім учасники стають постійними клієнтами цих закладів,

Анастасія Сова, директорка громадської організації DobroDIY.
Донати, ярмарки та благодійні ініціативи: які соціальні проєкти реалізує запорізький бізнес
Спільнота Bergamot Run. Фото: соцмережі.

Також в межах ініціативи Bergamot Run вже другий рік поспіль разом із партнерами організовують сімейні забіги й з кожним разом кількість учасників зростає.

Стабільно приходять близько 100 людей. Для запоріжців це як ковток свіжого повітря: можна видихнути, поспілкуватися. Звісно, все залежить від безпекової ситуації, але ми бачимо, що людям це потрібно,

Анастасія Сова, директорка громадської організації DobroDIY.
Донати, ярмарки та благодійні ініціативи: які соціальні проєкти реалізує запорізький бізнес
Сімейний забіг, організований в межах ініціативи Bergamot Run. Фото: соцмережі.

Чому соціальна відповідальність бізнесу важлива

Директорка з розвитку компанії «Єдина доставка води» вважає, що соціальна відповідальність має бути частиною щоденної роботи бізнесу.

Соціальна активність інтегрована у всі сфери нашої діяльності. Ми допомагаємо не лише людям також дбаємо про екологію: виробляємо чисту воду, використовуємо багаторазову тару, підтримуємо екологічні ініціативи. Бізнес має розвиватися разом із громадою,

Владислава Мануйло, директорка з розвитку та просування компанії «Єдина доставка води».

На думку Микити Сухоносенка, сьогодні неможливо вести бізнес без соціальної активності.

Треба бути активним це і є основа бізнесу. Неважливо, що саме підприємець робить, але якщо він старається для громади, для людей це впливає на розвиток суспільства й показує іншим приклад: треба рухатися вперед і реалізовувати ініціативи,

Микита Сухоносенко, власник закладів Ciao Ragazzi, Chin Chin та Penka.

Раніше «Відбудова. Запоріжжя» розповідала, як працюють запорізькі бізнес-спільноти.

Завантажити ще...