150 тисяч гривень на власний бізнес: як молода підприємиця із Запоріжжя отримала грант
У Запорізькій області перший молодіжний грант на 150 тисяч грн отримала 21-річна Марина Муризіна. Дівчина планує відкрити в Запоріжжі агенцію з бренд-менеджменту та працювати по всій Україні. В коментарі «Відбудові. Запоріжжя» Марина Муризіна розповіла як подавалась на грант, що було найскладнішим та на що варто звертати увагу при подачі заявки.
Цікавитесь запорізьким бізнесом? Розповідаємо про нього в інстаграмі - підписуйтесь!
За словами дівчини, процес від подачі заявки до отримання гранту зайняв близько 2 місяців. Найважчим було підготувати бізнес-план та прорахувати, чи вигідний такий бізнес.
У заявку треба багато всього додати: розрахунки прибутків, податків, розділити грантові кошти правильно за позиціями, наприклад, на рекламу можна витратити не більше 10%. І там важливо було прописати своє бачення на 3 роки. Це було найбільш складно для мене, бо три роки – це доволі великий проміжок часу для планування,
Серед помилок, яких припустилася дівчина на початку, були неправильні розрахунки податків та розподіл коштів гранту. Правильно оформити заявку Марині допомогли фахівці Запорізького обласного центру зайнятості під час індивідуальних консультацій. Потім, коли заявку опрацювали, дівчина пройшла співбесіду.
Це була комісія з 5–6 людей. Вони мені поставили запитання про мою ідею, бізнес-план, як я це бачу та який вплив це матиме на мою громаду. І вже після результатів цієї зустрічі мені надійшло підтвердження, що мою заявку на грант задовольнили,
На що витратить грант
Кошти гранту підприємиця планує витратити на купівлю обладнання, послуги бухгалтера, розробку сайту та рекламу.
Агенція з бренд-менеджменту, яку планує відкрити Марина, буде надавати комплекс послуг: створення фото- та відеоконтенту, SMM-послуги, маркетинг. Окремо пропонуватимуть допомогу з просування громадським організаціям.
Всі ми бачимо, яка зараз ситуація склалася у громадському секторі, коли найбільший донор USAID призупинив фінансування. Тому треба замислюватися над тим, щоб органічно себе подавати та просувати в соцмережах. А звернувшись до офіційної агенції, вони ще й офіційно зможуть підтвердити додаткові витрати,
Марина Муризіна планує просувати в соцмережах бізнес та громадський сектор по всій Україні. За два роки роботи у сфері SMM дівчина вже має базу клієнтів. На її думку, власну справу треба починати і вже в процесі вчитися на помилках.
Починати завжди страшно, звісно. Є сумніви, але я для себе зрозуміла, що я ніколи не буду більш готова, ніж зараз. Навіть якщо тобі розповідають, як правильно щось робити, лише в процесі ти починаєш орієнтуватися, розбиратися та ставати сильним гравцем на ринку у своїй сфері,
Раніше «Відбудова. Запоріжжя» розповідала, що у 2024 році молоді запорізькі підприємці отримали 55 грантів за програмою «Власна справа».