Як шкільний кіноклуб у запорізькій гімназії залучає учнів до вирішення екологічних проблем міста
Як піклуватися про природу рідного краю і відновлювати екологію після визволення Запорізької області від окупантів? На що звертати увагу вже зараз? Як комунікувати із владою для реалізації екологічних проєктів? Відповіді на ці «дорослі» питання активно шукають учні Запорізької гімназії №19. У квітні там відбувся Екологічний марафон «Планета Земля – територія Мрії». Одним із найцікавіших заходів марафону став показ документального фільму «І кожна річка», до якого долучилася режисерка фільму Олеся Моргунець-Ісаєнко.
У гімназії вже більше року працює кіноклуб Docudays UA «Вісник мрії», що входить до Мережі DOCU/CLUB. Модератор кіноклубу Андрій Єлькін каже, що документальне кіно допомагає пояснювати дітям права людини, навчати їх захищати свої права, вчити дискутувати і поважати думки інших людей.
Наші учні бачать на екрані історії своїх однолітків з України та інших країн, надихаються їхніми прикладами подолання проблем, вчаться бути свідомими й активними людьми, – розповідає Андрій Єлькін.
У гімназії приділяють чимало уваги захисту довкілля. За словами модератора кіноклубу, проблема екології річок є актуальною для школярів, адже під час навчання вони досліджують питання збереження водних ресурсів.
«І кожна річка» – фільм, який зокрема торкається й теми забруднення річок Запорізької області. Через війну екологічна ситуація тут значно погіршилася, тож для місцевих мешканців стан довкілля також є важливим питанням.
Учні розуміють, що вирішувати проблему забруднення річок і територій внаслідок воєнних дій доведеться не лише їм, коли вони стануть дорослими, а й наступним поколінням. Тому дуже важливо знати, які важелі впливу на владу мають громадяни країни для захисту та відновлення екології, – каже Андрій Єлькін.
Запорізькі школярі розпитували режисерку фільму Олесю Моргунець-Ісаєнко, як вона збирала інформацію для фільму, як відбувалася її співпраця з місцевими органами влади. Їх цікавило, чи дотримуються органи влади в Україні стандартів взаємодії з громадськістю, закріплених у конвенції.
Фактично, дискусія після перегляду фільму переросла у тренінг із захисту екологічних прав. Учні говорили про те, як окупанти порушують право людей на доступ до води на тимчасово окупованих територіях області, які заходи мешканці Запоріжжя мають вживати у випадку блекаутів та руйнувань інфраструктури.
Для них це був перший досвід такої розмови. Плануємо і надалі проводити у нашому шкільному кіноклубі зустрічі з режисерами та героями документальних фільмів. Якщо вчителі чи учні інших навчальних закладів Запоріжжя захочуть провести зустріч кіноклубу для своїх учнів, я готовий їм допомогти. Війна і дистанційне навчання не повинні перешкоджати розвитку наших дітей, – підкреслює модератор кіноклубу.
За його словами, документальні фільми про права дитини та права людини створюють підґрунтя для предметної розмови і стають для дітей поштовхом до глибшого зацікавлення темою.