Як повномасштабна війна вплинула на освіту: результати дослідження
10 лютого відбулася презентація дослідження “Війна та освіта. Два роки повномасштабного вторгнення”, у якому визначено готовність шкіл до освітнього процесу та рівень ефективності навчання в умовах війни. Його організували благодійний фонд savED та дослідницька агенція VoxPopuli Agency в рамках програми “U-LEAD з Європою”.
Про це повідомляє Міністерство освіти і науки України.
У ході дослідження опитали учнів віком від 14 років, їхніх батьків, вчителів та шкільну адміністрацію в усіх регіонах України. Також вивчили, як під час війни налагодили доступ до освіти в 15 громадах Дніпропетровської, Запорізької, Київської, Миколаївської, Сумської, Харківської та Чернігівської областей.
Результати дослідження показали, що:
- більшість дітей попри війну не змінили свою школу, 6% поєднують її з навчанням у школі за кордоном;
- 80% опитуваних органів місцевого самоврядування кажуть про готовність шкіл до освітнього процесу;
- 62% учнів і 79% батьків вважають більш ефективним очне навчання;
- 63% вчителів кажуть про погіршення успішності учнів;
- менше половини учнів (38%) вважають, що їхня успішність покращилася;
- чверть опитаних учнів (26%) планують після школи переїхати за кордон, інші (53%) хочуть залишитися в Україні;
- 77% учнів планують вступати у ВНЗ, 18% з них хочуть вступати у закордонний заклад освіти; 4% хочуть піти на військову службу.
Більшість опитаних кажуть про прогалини у знаннях. Батьки та вчителі пояснюють це відсутністю мотивації та дистанційним навчанням. Самі учні повідомляють про велике навантаження.
Крім того, результати дослідження показали, що емоційний стан дітей батьки оцінюють краще, ніж самі діти. Серед батьків та вчителів лише 2–4% вважають, що діти мають тривожний стан, а серед учнів цей показник – 12%.
Авторка: Євгенія Казанцева