Вихід на експорт, попит на українське та відмова від релокації: як працює запорізька трикотажна фабрика «Роксана»

З початку повномасштабного вторгнення запорізька трикотажна фабрика «Роксана» виготовила та реалізувала продукції на понад 60 мільйонів гривень. Її бренди домашнього одягу – Roksana, Leinle та Libertine – вже представлені в Запоріжжі, Києві, Дніпрі й Івано-Франківську, а наступна ціль – вихід на зовнішні ринки. «Відбудова. Запоріжжя» поспілкувалася з власницею компанії Ольгою Штейнле про історію розвитку бізнесу, попит на домашній одяг та чому українським брендам необхідно виходити на експорт.

Цікавитесь запорізьким бізнесом? Розповідаємо про нього в інстаграмі - підписуйтесь!

Від франшизи до національного бренду

У 2025 році запорізька фабрика «Роксана» випускає на ринок три торгові марки: жіночий домашній одяг Roksana та Leinle, а також чоловічу білизну Libertine. Однак, за словами власниці бізнесу, почалося все почалося 15 років тому з франшизи Мелітопольської трикотажної фабрики.

У мене були магазини, відкриті по франшизі Мелітопольської трикотажної фабрики. Згодом її справи пішли на спад, і я вирішила запустити «Роксану», щоб підстрахувати свій бізнес. На той момент масштабування не планувала, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.
Вихід на експорт, попит на українське та відмова від релокації: як працює запорізька трикотажна фабрика «Роксана»
Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine. Фото: соцмережі.

Втім, ринок швидко відреагував: продукцію «Роксани» почали замовляти в інші міста, а після участі у виставці Kyiv Fashion бренд помітив «Епіцентр» – і донині домашній одяг Roksana продається в мережі гіпермаркетів.

За перший рік усе закрутилося настільки стрімко, що масштабування стало природним. Ми переїхали у більше приміщення, почали працювати на експорт – зокрема, постачали одяг у Польщу, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.

Згодом підприємиця вирішила зробити ставку не лише на бізнес, а й на цінності. Тому в 2019 році створила нову торгову марку Leinle – більш преміальну та цікаву.

«Роксану» ми шили без чіткого розуміння, хто наш клієнт. А коли я почала працювати над Leinle – прописала ДНК бренду, філософію. Цей одяг має допомагати жінкам відновлюватись. Бо сьогодні, проживаючи рутину, треба усвідомлювати: тіло вдома потребує якісного текстилю для комфорту та перезавантаження, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.
Вихід на експорт, попит на українське та відмова від релокації: як працює запорізька трикотажна фабрика «Роксана»
Продукція торгової марки Leinle. Фото: сайт Leinle.

Перший магазин Leinle відкрили в Івано-Франківську в 2024 році, але згодом виявили, що локація – невигідна. Тому в 2025 році його перезапустили.

У центрі Івано-Франківська відкрили магазин, але виявилось, що туди люди приходять переважно на каву та відпочити, а не за покупками. Тому наш магазин став радше простором для жінок: ми проводили заходи, запрошували стилістів. Це був не магазин, а місце сили. Тепер ми продовжуємо такий формат на новій локації, але вже сподіваємось і на стабільні продажі, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.

Також в 2025 році магазини Leinle запрацювали в Києві та Дніпрі. Тим часом у Запоріжжі поки залишається флагманський магазин бренду Roksana. Цьогоріч запланований ребрендинг магазину – вже в серпні він відкриється у  форматі Leinle.

Продукцію торгової марки Libertine поки можна купити або онлайн, або в усіх офлайн-магазинах Leinle та Roksana.

Вихід на експорт, попит на українське та відмова від релокації: як працює запорізька трикотажна фабрика «Роксана»
Магазин бренду Roksana у Запоріжжі. Фото: соцмережі.

«Українці не купували українське»: як змінився попит на домашній одяг

За словами Ольги Штейнле, українці лише з початку повномасштабного вторгнення почали звертати увагу та цінувати українського виробника.

До війни важко було продавати, особливо в західних регіонах, бо там налагоджені механізми імпорту одягу з Європи. Я особисто їздила, пропонувала товари, але нікому вони цікаві не були. Це було образливо, бо невже наші швачки гірші за польських? І от лише після початку війни український виробник вийшов «у тренди»,

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.
Вихід на експорт, попит на українське та відмова від релокації: як працює запорізька трикотажна фабрика «Роксана»
Виробництво одягу на трикотажній фабриці Roksana. Фото: соцмережі.

Домашній одяг теж набув популярності не так давно. Наприклад, за даними дослідження Pro-Consulting, ще в 2022 році домашній одяг складав близько 5% від всього ринку одягу, тоді як в 2024 – вже 10%.

Популярність домашнього одягу зросла під час «ковіду». Люди стали більше часу проводити вдома, що вплинуло на їхні уподобання. Загалом більше зараз вкладають грошей в комфорт та своє відновлення, а без зручного та гарного домашнього одягу це складно зробити, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.

Крім того, піжамний стиль виходить за межі дому – ця тенденція помітна і в моді, і в запитах клієнтів. Саме тому в нових колекціях Leinle з’являються універсальні моделі, які можна носити як удома, так і на вулиці.

Наші нові комплекти – це не просто піжами. Це комфортні штани й футболки з натуральних тканин, які чудово виглядають і в повсякденному образі. Поступово відходимо від уявлення, що піжама – це винятково одяг для дому, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.

30 колекцій на рік: масштаби виробництва та вплив війни

Загалом, війна принесла бізнесу чимало проблем. Зокрема, «Роксана» припинила працювати на експорт, також відобразилась і окупація частини України.

Через війну прибутки змінились кардинально, вони зараз фактично відсутні, а що отримую – все йде в розвиток та масштабування. Думаю, якби Україна не звернула увагу на вітчизняного виробника – ми б закрились, бо втратили більшу частину області, зупинився експорт. Якщо в цифрах, то до війни ми шили до 20 тисяч піжам на місяць, а зараз тільки виходимо на показники 10–12 тисяч, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.
Вихід на експорт, попит на українське та відмова від релокації: як працює запорізька трикотажна фабрика «Роксана»
Швачка на виробництві фабрики Roksana. Фото: соцмережі.

До початку повномасштабного вторгнення фабрика «Роксана» випускала до 30 колекцій на рік. Попри всі труднощі, сьогодні бренд поступово повертається до цього темпу.

Вперше за час війни ми виходимо на довоєнні терміни та потужності. Загалом презентуємо колекції наперед: наприклад, у серпні покажемо весняно-літні моделі на 2026 рік, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.

Тканини для пошиття одягу закуповують у турецького виробника, з яким працюють з 2013 року.

Це якісні тканини і ми купуємо їх на ексклюзивних правах, в Україні їх ніхто більше не закуповує. Постійно шукаємо щось нове: наприклад, для нових колекцій замовили нові матеріали – натуральні, але ззовні більше схожі на поліестр. Бо дівчата хочуть поєднання краси й комфорту, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.
Вихід на експорт, попит на українське та відмова від релокації: як працює запорізька трикотажна фабрика «Роксана»
Тканини на виробництві одягу. Фото: соцмережі.

Підприємиця розповіла, що війна впливає і на імпорт сировини із-за кордону.

У тій же Туреччині, де ми закуповуємо тканину, теж відчувається вплив війни. Якщо раніше наша тканина виготовлялась до двох місяців, зараз 3–4 місяці, тому що криза по всьому світу, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.

Головна задача – вихід на експорт

Попри великі виробничі потужності, запорізька трикотажна фабрика «Роксана» сьогодні стикається з дефіцитом внутрішнього попиту. Тому власниця бізнесу активно шукає виходи на експорт для своїх брендів.

Український ринок не може поглинути всю кількість домашнього одягу, яку ми здатні виготовити. Тому стратегічно важливо виходити на міжнародні ринки, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.

Вже в січні 2026 року команда представить продукцію брендів на міжнародній виставці Interfiliere в Парижі. Крім того, трикотажка фабрика «Роксана» є членом Асоціації легкої промисловості України. За словами Ольги Штейнле, це теж допомагає налагоджувати зовнішні зв’язки та експортні канали.

Вихід на експорт, попит на українське та відмова від релокації: як працює запорізька трикотажна фабрика «Роксана»
Команда брендів фабрики Roksana на «Легкій конфі». Фото: соцмережі.

Найближчим часом відкриття нових магазинів брендів не буде. Проте Ольга хоче відновити продаж франшизи, але спочатку треба попрацювати над впізнаваністю бренду.

Франшиза у нас вже є, але якщо тебе не знають – вона просто не спрацює. Тому до зими активно працюємо над піаром і маркетингом, а потім будемо повертатися до франшизи, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.

Перевозити виробництво із Запоріжжя підприємиця не планує. Хоч, зізнається, можливість таку розглядала.

Будемо залишатись тут, бо люди не хочуть переїжджати. Була можливість виїхати в Черкаси, забрати швачок, виробництво. Але моя команда – це люди, які не готові залишати місто. А в бізнесі головне – команда. Тож залишаємося тут і підтримуємо Запоріжжя, 

Ольга Штейнле, засновниця брендів Roksana, Leinle та Libertine.
Вихід на експорт, попит на українське та відмова від релокації: як працює запорізька трикотажна фабрика «Роксана»
Ольга Штейнле з колективом фабрики Roksana. Фото: соцмережі.

Раніше «Відбудова. Запоріжжя писала, як особистий бренд допомагає запорізьким підприємцям розвивати власну справу.

Завантажити ще...