Під час воєнних дій робота запорізького громадського транспорту стає складнішою. З початку повномасштабного вторгнення сім одиниць громадського транспорту зазнали пошкоджень. Працівники КП «Запоріжелектротранс» розповіли «Відбудові. Запоріжжя» як обстріли ускладнюють роботу транспорту, скільки витрачають на його ремонт та яких заходів безпеки дотримуються.

Тільки корисні та достовірні новини! Підписуйтесь на telegram-канал «Відбудова. Онлайн»

Війна б’є по запорізькому транспорту: досвід КП «Запоріжелектротранс». ФОТОРЕПОРТАЖ
Трамвай, що зазнав пошкоджень внаслідок російської атаки 8 січня

Масштаб пошкоджень та витрати на ремонт

За словами першого заступника генерального директора КП «Запоріжелектротранс» Володимира Сухачова, з початку повномасштабного вторгнення пошкоджень зазнали сім транспортних одиниць: один автобус, три тролейбуси та три трамваї.

Війна б’є по запорізькому транспорту: досвід КП «Запоріжелектротранс». ФОТОРЕПОРТАЖ
Пошкоджений трамвай внаслідок удару біля «Мотор Січ»

Пошкодження транспорту бувають різні: дрібні ушкодження оперативно усувають, але є і серйозні випадки. Як-от трамвай, що постраждав біля «Мотор Січі» 8 січня, він і досі залишається в депо через значні пошкодження,

Володимир Сухачов, перший заступник генерального директора КП «Запоріжелектротранс».
Війна б’є по запорізькому транспорту: досвід КП «Запоріжелектротранс». ФОТОРЕПОРТАЖ
Розбите внаслідок ворожої атаки скло трамвая

За словами Володимира Сухачова, найчастіше у транспорті вибиває вікна — замінити їх дорого, бо потрібне спеціальне скло.

Війна б’є по запорізькому транспорту: досвід КП «Запоріжелектротранс». ФОТОРЕПОРТАЖ
Ремонтне депо КП «Запоріжелектротранс»

Лише одне лобове коштує близько 80 тисяч гривень. У деяких випадках вибуховою хвилею не лише вибиває скло, а й деформує раму, що ускладнює процес ремонту,

Володимир Сухачов, перший заступник генерального директора КП «Запоріжелектротранс».

Заступник начальника депо з виробничо-технічних питань Артур Ісаєв розповідає, що не всі пошкодження підлягають ремонту. 

Війна б’є по запорізькому транспорту: досвід КП «Запоріжелектротранс». ФОТОРЕПОРТАЖ
Артур Ісаєв, заступник начальника депо з виробничо-технічних питань КП «Запоріжелектротранс»

22 березня 2024 року росіяни завдали декілька ударів по Дніпровській ГЕС у Запоріжжі. Внаслідок обстрілу загинув водій тролейбуса, який у момент атаки їхав греблею. Тролейбус повністю згорів і не підлягає відновленню. Водночас більшість інших пошкоджених транспортних засобів уже полагодили або зараз ремонтують,

Артур Ісаєв, заступник начальника депо з виробничо-технічних питань КП «Запоріжелектротранс».
Війна б’є по запорізькому транспорту: досвід КП «Запоріжелектротранс». ФОТОРЕПОРТАЖ
Пошкоджений трамвай внаслідок удару біля «Мотор Січ»

Історія водійки трамваю

Водійка трамвая №14 Тетяна Клименко працює на підприємстві вже 42 роки. Вона була за кермом того самого трамвая, який постраждав під час атаки на Шевченківський район 8 січня. Того дня російська ракета влучила поблизу, коли трамвай №14 проїжджав біля «Мотор Січі». У трамваї вибило вікна, пошкодило двері.

Війна б’є по запорізькому транспорту: досвід КП «Запоріжелектротранс». ФОТОРЕПОРТАЖ
Тетяна Клименко, водійка трамвая №14 КП «Запоріжелектротранс»

Тільки рушила з зупинки, коли почула вибух. Скло одразу полетіло в салон. Все було наповнене димом і панікою. Люди вибігли, ми допомагали тим, хто не міг самостійно вибратися. 

Тетяна Клименко, водійка трамвая №14 КП «Запоріжелектротранс».
Війна б’є по запорізькому транспорту: досвід КП «Запоріжелектротранс». ФОТОРЕПОРТАЖ
Кабіна водійки трамвая

За словами Тетяни Клименко, у перші секунди аварії вона зупинила трамвай, відкрила двері і допомогла пасажирам евакуюватися. На жаль, тоді у трамваї загинуло дві людини – пасажири, які зазнали сильного удару. Незважаючи на страшні події, водійка продовжує працювати, дотримуючись встановлених заходів безпеки під час повітряних тривог.

Війна б’є по запорізькому транспорту: досвід КП «Запоріжелектротранс». ФОТОРЕПОРТАЖ
Салон трамвая, що зазнав пошкоджень внаслідок удару 8 січня

Заходи безпеки під час повітряних тривог

Як розповів Володимир Сухачов, КП «Запоріжелектротранс» дотримується інструкцій щодо безпеки: проводить навчання та постійно вдосконалює алгоритми дій. 

Кожен водій має сертифікат з надання першої медичної допомоги та пройшов додаткові заняття за участю поліції та військових. Він також добре знає алгоритм дій у разі повітряної тривоги, а відповідні інструкції розміщені в салонах.

Війна б’є по запорізькому транспорту: досвід КП «Запоріжелектротранс». ФОТОРЕПОРТАЖ
Слід від уламку на транспорті

При сигналі тривоги водій зупиняє транспорт у безпечному місці, відкриває двері та пропонує пасажирам залишити салон. Ми не можемо змусити людей виходити. Але КП «Запоріжелектротранс» несе відповідальність за життя кожного пасажира, тому робить усе можливе для їхньої безпеки,

Володимир Сухачов, перший заступник генерального директора КП «Запоріжелектротранс».
Війна б’є по запорізькому транспорту: досвід КП «Запоріжелектротранс». ФОТОРЕПОРТАЖ
Трамвай, що зазнав пошкоджень внаслідок російської атаки 8 січня
Завантажити ще...