Війна б’є по запорізькому транспорту: досвід КП «Запоріжелектротранс». ФОТОРЕПОРТАЖ
Під час воєнних дій робота запорізького громадського транспорту стає складнішою. З початку повномасштабного вторгнення сім одиниць громадського транспорту зазнали пошкоджень. Працівники КП «Запоріжелектротранс» розповіли «Відбудові. Запоріжжя» як обстріли ускладнюють роботу транспорту, скільки витрачають на його ремонт та яких заходів безпеки дотримуються.
Тільки корисні та достовірні новини! Підписуйтесь на telegram-канал «Відбудова. Онлайн»


Масштаб пошкоджень та витрати на ремонт
За словами першого заступника генерального директора КП «Запоріжелектротранс» Володимира Сухачова, з початку повномасштабного вторгнення пошкоджень зазнали сім транспортних одиниць: один автобус, три тролейбуси та три трамваї.


Пошкодження транспорту бувають різні: дрібні ушкодження оперативно усувають, але є і серйозні випадки. Як-от трамвай, що постраждав біля «Мотор Січі» 8 січня, він і досі залишається в депо через значні пошкодження,


За словами Володимира Сухачова, найчастіше у транспорті вибиває вікна — замінити їх дорого, бо потрібне спеціальне скло.


Лише одне лобове коштує близько 80 тисяч гривень. У деяких випадках вибуховою хвилею не лише вибиває скло, а й деформує раму, що ускладнює процес ремонту,
Заступник начальника депо з виробничо-технічних питань Артур Ісаєв розповідає, що не всі пошкодження підлягають ремонту.


22 березня 2024 року росіяни завдали декілька ударів по Дніпровській ГЕС у Запоріжжі. Внаслідок обстрілу загинув водій тролейбуса, який у момент атаки їхав греблею. Тролейбус повністю згорів і не підлягає відновленню. Водночас більшість інших пошкоджених транспортних засобів уже полагодили або зараз ремонтують,


Історія водійки трамваю
Водійка трамвая №14 Тетяна Клименко працює на підприємстві вже 42 роки. Вона була за кермом того самого трамвая, який постраждав під час атаки на Шевченківський район 8 січня. Того дня російська ракета влучила поблизу, коли трамвай №14 проїжджав біля «Мотор Січі». У трамваї вибило вікна, пошкодило двері.


Тільки рушила з зупинки, коли почула вибух. Скло одразу полетіло в салон. Все було наповнене димом і панікою. Люди вибігли, ми допомагали тим, хто не міг самостійно вибратися.


За словами Тетяни Клименко, у перші секунди аварії вона зупинила трамвай, відкрила двері і допомогла пасажирам евакуюватися. На жаль, тоді у трамваї загинуло дві людини – пасажири, які зазнали сильного удару. Незважаючи на страшні події, водійка продовжує працювати, дотримуючись встановлених заходів безпеки під час повітряних тривог.


Заходи безпеки під час повітряних тривог
Як розповів Володимир Сухачов, КП «Запоріжелектротранс» дотримується інструкцій щодо безпеки: проводить навчання та постійно вдосконалює алгоритми дій.
Кожен водій має сертифікат з надання першої медичної допомоги та пройшов додаткові заняття за участю поліції та військових. Він також добре знає алгоритм дій у разі повітряної тривоги, а відповідні інструкції розміщені в салонах.


При сигналі тривоги водій зупиняє транспорт у безпечному місці, відкриває двері та пропонує пасажирам залишити салон. Ми не можемо змусити людей виходити. Але КП «Запоріжелектротранс» несе відповідальність за життя кожного пасажира, тому робить усе можливе для їхньої безпеки,

