Електронна петиція “Про побудову сучасної системи управління відходами (сортування, компостування та ін.)” набрала 763 голоси. Її було розглянуто та підтримано на грудневій сесії Запорізької міської ради.

Про це повідомляє “Відбудова.Запоріжжя” із посиланням на рішення міськради про підтримку електронної петиції.

Автор петиції Іван Калоша пропонує розробити місцевий план поводження з відходами, спираючись на дорожню карту, створену ГО “Запоріжжя без сміття”.

У ній описані рекомендації про те, які кроки варто зробити при побудові сучасної системи управління відходами в місті й впровадженні роздільного збору сміття. Усі рекомендації були розділені на 3 категорії: влада, бізнес, населення.

Серед основний цілей у цьому секторі на наступні роки автори проєкту виділяють:

  • створення міського плану поводження з відходами;
  • інформкампанія;
  • залучення якомога більшої кількості людей/компаній до сортування та інших еко-ініціатив;
  • ліцензіювання полігонів та приведення їх до норм ЄС;
  • збільшення обсягів перероблених ресурсоцінних компонентів.

У рішенні мерії вказується, що розробити місцевий план поводження з відходами у Запоріжжі має КП “Комунсантрансекологія”, спираючись на запропоновану дорожню карту.

В інтерв’ю “Відбудові.Запоріжжя” член правління ГО “Запоріжжя без сміття” Іван Калоша пояснював, що згідно з Національною стратегією управління відходами в Україні до 2030 року, мають бути створені місцеві та регіональні плани поводження з відходами на наступні роки.

“Знаючи, що місцева влада може приховано зробити свої кроки, як добрі, так і погані, ми хотіли привернути увагу до цієї теми. Ми попрацювали з експертами, розробили рекомендації, розбили їх умовно на роки, як це повинно було б виглядати згідно із системою поводження з відходами”, – зазначив він.

В громадській організації також розповіли, що на сесію міськради 22 грудня виносили і проєкт рішення про створення нового комунального підприємства, яке мало б займатися адмініструванням поводження з відходами для Запоріжжя. Однак рішення не підтримали, оскільки із 44 присутніх депутатів лише троє проголосували “за”.  

Зауважимо, що влітку 2023 року набув чинності ЗУ “Про управління відходами”. Згідно з ним, до 9 січня 2024 року місто вже мало б визначити адміністратора послуги з управління побутовими відходами. 

Адміністратор розподіляє кошти та контролює належне виконання послуг, обліковує інформацію по оплаті, розраховує та виносить на затвердження тариф тощо. В його обов’язки входить укладання договорів з надавачами послуг й населенням. Тобто таке КП було б посередником між клієнтами та перевізниками.

Завантажити ще...