Зо тиждень тому у Запоріжжі та Запорізькому районі почали діяти графіки відключень електроенергії через ворожі атаки на об’єкти енергетики. У жителів регіону накопичилось чимало питань з цього приводу. На них відповіла речниця «Запоріжжяобленерго» Зореслава Цупренко, передає «Відбудова. Запоріжжя».

Чому графіки відключень не публікують заздалегідь?

Ситуація в енергосистемі змінюється дуже швидко. Саме виходячи з неї НЕК «Укренерго» (оператор системи передачі) формує завдання на зменшення обсягів споживання і доводить їх щодня до обленерго (оператори системи розподілу). Коли ми бачимо це завдання, ці ліміти, ми на їх підставі формуємо графіки. Зробити це заздалегідь ми не можемо, бо не знаємо, яка ситуація в енергосистемі України буде навіть за годину.

Речниця «Запоріжжяобленерго» Зореслава Цупренко. Фото: «Відбудова. Запоріжжя»

Чому деяких споживачів можуть відключати не за графіками?

Крім графіків погодинних відключень можуть бути інші причини знеструмлення. По-перше, у нас і далі проводяться планові ремонтні роботи з метою заміни або модернізації обладнання, аби енергопостачання споживачів було якіснішим. Передусім це там, де мають місце скарги на якість напруги. По-друге, можуть бути аварійні перерви, що пов’язані з пошкодженням електрообладнання. Інформацію і про планові, і про аварійні відключення ми оприлюднюємо на нашому сайті. При чому те, що стосується планових – це на кілька діб наперед. У нас ще є телеграм-канал, там в живому режимі, буквально за кілька хвилин оприлюднюється вся інформація.

Значна кількість наших багатоквартирних будинків у місті Запоріжжя заживлена щонайменше від 2 вводів і живлення здійснюється від іншої трансформаторної підстанції. Таким чином будинок може входити одразу до 2 черг. На жаль, сказати за якою саме схемою здійснюється живлення того чи іншого будинку ми зазвичай не можемо, бо треба мати доступ до внутрішньобудинкових мереж. В цьому випадку лише дослідним шляхом можна визначити, до якої черги влючений ваш будинок. 

Якщо ж дійсно мають місце проблеми і будинок знеструмлюється не за своєю чергою, і його немає в переліку планових чи аварійних відключень, ми просимо звертатися до колцентру «Запоріжжяобленерго» 0-800-304-502 або до інформаційно-консультаційного центру за адресою вул. Поштова, 73, або писати на електронну пошту ikc@zoe.com.ua. Всі такі повідомлення узагальнюються, аналізуються, обробляються і на їх підставі здійснюється коригування графіків. 

Яка ситуація з енергопостачанням на прифронтових територіях?

Через бойові дії тривалий час залишається знеструмленим 3731 споживач. На територіях поблизу лінії зіткнення немає можливості проводити аварійно-відновлювальні роботи або через обстріли, або через те, що ми не можемо дістатися місця пошкоджень. В інших ситуаціях всі нові пошкодження, які виникають у тому числі через обстріли, наші бригади ліквідовують оперативно, зазвичай за кілька годин. 

Чи є зміни у графіках відключень юридичних осіб?

Для юридичних споживачів обмеження встановлються згідно з переліком об’єктів критичної інфраструктури, який затверджується Запорізькою обласною військовою адміністрацією. Наразі ми працюємо з усіма юридичними споживачами, доводимо до них обсяги споживання. Яким чином вони вже всередині себе організовують роботу в межах цих обсягів – це їхнє право суб’єкта господарювання.

Чи можна спрогнозувати, коли перестануть відключати електроенергію?

Якщо подивитися на повідомлення НЕК «Укренерго» та Міністерство енергетики, можна дійти висновку, що якогось грандіозного покращення ситуації найближчим часом очікувати не варто. Тому ми вчергове закликаємо всіх наших споживачів до ощадливого і відповідального енергоспоживання. Що менше ви споживаєте електроенергії, то менший дефіцит в енергосистемі, то менше буде відповідно обмежень і відключень. І навпаки – якщо графіки графіки вже працюють, але ми бачимо, що споживання зростає, не виключено, що будемо змушені вдатися до додаткових відключень.

Завантажити ще...