Подорожчання проїзду у Запоріжжі: що кажуть пасажири та водії
З 10 березня у Запоріжжі подорожчав громадський транспорт: ціна зросла на 5 гривень. Вартість проїзду в комунальних автобусах, тролейбусах і трамваях тепер становить 15 гривень, у маршрутках приватних перевізників – 17 гривень, а в маршрутках до Хортицького району – 18 гривень. «Відбудові. Запоріжжя» поспілкувалася з пасажирами та водіями громадського транспорту, щоб дізнатися їхню думку про нові тарифи.
Тільки корисні та достовірні новини! Підписуйтесь на telegram-канал «Відбудова. Онлайн»!
Позиція влади
За словами начальника управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку Запорізької міськради Михайла Скороходова, рішення підняти вартість проїзду було вимушеним. Основні причини – подорожчання паливно-мастильних матеріалів, електроенергії та витрат на утримання транспорту. Скороходов зазначив, що нові тарифи дозволять підтримувати технічний стан транспорту та зменшити навантаження на бюджет міста.
Це підвищення ціни, воно не дасть те, що в нас з’явиться щось таке велике, не об’ємне і дуже привабливе. Воно нам дасть змогу провести ремонтні роботи рухомого складу, здійснити підготовку резервного рухомого складу, зменшити навантаження на бюджет міста відносно підприємства «Запоріжелектротранс»,
Реакція мешканців
Попри офіційні пояснення, серед мешканців Запоріжжя рішення викликало бурхливу реакцію. Багато хто вважає підвищення надто різким та невиправданим.
Ціни на все ростуть, а зарплати стоять на місці. За що ми маємо платити 17 гривень? Якби сервіс покращився, можна було б зрозуміти, а так – просто знущання,


На п’ять гривень відразу – це занадто. Якщо їздити на роботу й назад кожного дня, за місяць набігає кругленька сума. Пальне дорожчає, запчастини теж, але ж людям теж треба якось жити. У моєму випадку це додаткові 400-500 гривень на місяць лише на дорогу,


У мене двоє дітей, і ми щодня їздимо на гуртки, у школу, до лікаря. Це величезні витрати. Якщо раніше ще можна було викроїти кошти на якісь розваги для дітей, то тепер доведеться економити буквально на всьому. І це при тому, що транспорт, як був у жахливому стані, так і залишився,


Я і так намагаюся економити, а тепер що – ходити пішки? Стипендії ны на що не вистачає, а проїзд з’їдає більшу частину бюджету. Це несправедливо, враховуючи, що у транспорті ніяких змін на краще немає. На щастя, стало відомо, що студенти зможуть сплачувати лише 50% від вартості проїзду,
Що кажуть водії
Здавалося б, що підвищення тарифів мало б полегшити життя водіям, але ситуація для них теж ускладнилася. Якщо пасажири скаржаться на здорожчання, то водії теж відчувають фінансовий тиск. Через збільшення плати власникам транспортних засобів та зменшення кількості пасажирів, заробіток багатьох знизився. Крім того, зросли витрати на паливо, обслуговування та ремонти, що робить їхню роботу ще важчою.
Пасажирів стало менше. Люди економлять, ходять пішки або шукають альтернативи. Це впливає і на наш заробіток. А ще нам підняли “фірму” (плату власнику транспортного засобу) та план майже на 1500 гривень. Тобто тепер доводиться більше працювати, щоб просто вийти в нуль,


Ремонт дорожчає, запчастини теж. В результаті ми не отримуємо нічого додаткового від цього підвищення, тільки більше проблем,
Водночас є й інша точка зору. Деякі водії маршруток вважають підвищення тарифів виправданим.
Ціни на все зростають, а маршрутки ж теж треба заправляти, ремонтувати. Люди не розуміють, що ми працюємо майже в нуль, а іноді й у мінус. Так, підвищення неприємне, але інакше транспорт просто зупиниться. Я за кермом понад 20 років і ще не бачив, щоб щось дешевшало,
Машини старіють, ремонти коштують дорого. Пасажири незадоволені, але без підняття тарифів усе стане ще гірше. Ми теж хочемо працювати в нормальних умовах,