«Декор – це теж реклама»: як у Запоріжжі регулюють святкове оформлення фасаду будівель
Відповідно до «Коду міста» у Запоріжжі діють спеціальні норми для бізнесу щодо оформлення фасадів будівель, але вони стосуються лише постійних конструкцій – вивісок, реклами, оформлення вітражів. Натомість вимоги до тимчасового розміщення святкового декору не прописані, тож у місті керуються загальними правилами благоустрою. Про це в коментарі «Відбудові. Запоріжжя» розповів Леонід Тендітник, заступник директора департаменту архітектури та містобудування міської ради.
Цікавитесь запорізьким бізнесом? Розповідаємо про нього в інстаграмі - підписуйтесь!
За словами посадовця, до повномасштабної війни міська рада щороку затверджувала перелік свят із визначеними термінами, коли прикрашають місто. Наразі ж документального регулювання немає.
Зараз це питання документально не зарегульовано, тому ми керуємось правилами благоустрою. Згідно з ними, термін розміщення декору на фасадах – один день до та один після свята. Ми розуміємо, що це дуже мало, тому йдемо назустріч підприємцям, але все має бути в межах розумного,


Особливі вимоги діють для фасадів будівель, що є пам’ятками архітектури. Для них розроблені паспорти з чітко визначеними правилами. Декор та рекламні конструкції передусім не мають закривати архітектурні елементи на будинках, розповів Леонід Тендітник. Навіть вивіски в деяких випадках мають бути без підложки, щоб крізь них можна було розгледіти деталі фасаду.
Якщо ж паспорт будинку не розроблений, застосовуються загальні правила благоустрою, де прописані вимоги щодо розмірів вивісок, оформлення вікон та інше.


Начальник «Інспекції з благоустрою»Вадим Хижняк пояснює, що проблеми з декором виникають тоді, коли він з тимчасового перетворюється на постійний. Це робить його вже рекламним засобом без дозволу.
Декор – це теж реклама. Ми проводимо інспекції, а також перевіряємо оформлення за зверненням від громадян. Наприклад, щодо новорічної декорації Coffeelab ми отримали звернення до контакт-центру щодо законності розміщення інсталяції. На свята ставити декор – норма, але коли він вже місяць і більше висить, то виникають питання. Проте, навіть в такому випадку ми індивідуально спілкуємось з підприємцями та знаходимо компроміс,
Міська рада радить підприємцям заздалегідь планувати святковий декор, а у разі сумнівів звертатися за консультаціями. Також обговорюють можливість створити перелік «дозволеного декору», але сумніваються, що це вдасться реалізувати в умовах воєнного стану.
Нагадаємо, що «Відбудова. Запоріжжя» запитала у місцевих підприємців та декораторів, чи знають вони про обмеження щодо святкового декору на фасадах будівель та що про це думають.
Раніше ми також розповідали, яка вартість святкового декору для запорізького бізнесу. Декоратори кажуть, що наприкінці 2024 року попит на нього у прифронтовому місті вже вийшов на довоєнний рівень.