Бізнес починається з блогу? Як особистий бренд допомагає запорізьким підприємцям розвивати власну справу


70% споживачів по всьому світу частіше обирають бренди, активні в соціальних мережах. Більше того, 57% готові платити більше, якщо відчувають емоційний зв’язок з власником бізнесу, свідчать результати дослідження Sprout Social. Саме тому розвиток особистого бренду стає одним із ключових факторів успіху. «Відбудова. Запоріжжя» розпитала запорізьких підприємців, як вони будують особистий бренд, як він допомагає масштабуватись по Україні та з чого почати ведення блогу.
Цікавитесь запорізьким бізнесом? Розповідаємо про нього в інстаграмі - підписуйтесь!
Із блогу – в бізнес
Підприємиця Анастасія Вертелецька почала розвивати блог в Instagram ще у 2015 році – спершу це була звичайна сторінка для друзів.
Тоді я працювала моделлю і просто публікувала фото, бекстейджі. Потроху почала з’являтися перша аудиторія – дівчата, яким подобалися фотосесії. Хтось зберігав ідеї для зйомок – так усе й закрутилося,


Анастасія зізнається: від початку блог був про щирість і про те, що справді відгукується їй самій.
У блозі все, як у житті. Те, на чому я фокусуюсь у конкретний момент, що мені близьке і цінне – про це і розповідаю. Був період, коли я помітила, як люди, які виїхали із Запоріжжя, почали негативно висловлюватися про місто. Мені стало прикро, і я почала показувати Запоріжжя таким, яким його люблю. Це дуже відгукнулося моїм підписникам,
Сьогодні Анастасія має власну фотостудію Noon, і саме блог став джерелом перших клієнтів.
На початку бізнес-шляху аудиторія мене дуже підтримала. Коли почала фотографувати, підписники приходили на фотосесії, і досі ходять. Часто просто щоб провести час зі мною, бо з блогу видно, що я відкрита та комфортна в спілкуванні. Такий «кредит довіри» – це і є сила особистого бренду,


Запорізька блогерка та підприємиця Влада Мур переконана, що особистий бренд може суттєво прискорити розвиток бізнесу. У 2023 році вона відкрила артпростір VISH, і завдяки соцмережам він швидко став популярним.
Особистий бренд реально працює. Якби в мене не було сильної впізнаваності в Запоріжжі, ніякого «вау-ефекту» після відкриття не було б. Люди знали мене, знали мої цінності та принципи. Саме завдяки довірі в соцмережах все вдалося,


Як і про що вести блог
Влада Мур розповідає, що блог можна розвивати навіть через повсякденність, людям це цікаво.
У мене є пес, він популярний у TikTok і його всі впізнають. Вважаю його частиною свого бренду. У когось може бути хобі, талант. Для вас це звично, а для когось – цікавинка. Наприклад, мій другий бізнес – поліграфічне бюро. Ми перевіряємо людей на детекторі брехні. Це незвично і викликає інтерес, коли показую в соцмережах, як це працює,


Також важливим у розвитку блогу є запит від аудиторії, розповідає власник ритуального бізнесу «Чорна роза» Олександр Кучков. Акаунти для бізнесу в соцмережах він завів у 2013 році – тема хоч і специфічна, але цікавила багатьох.
12 років тому я відвідував курси нинішнього очільника Мінцифри Михайла Федорова. Він тоді розповідав, як важливо для бізнесу розвивати соцмережі. Я створив акаунти, почав ділитися інформацією. Люди питали, бо про цю сферу ніхто нічого не знав. Тому показував та розповідав важливе,


Анастасія Вертелецька зазначила, що на популярність блогу впливають особисті риси його власника.
Моя сильна сторона – щирість. Але дуже цікаво дивитися на людей із харизмою. Вони непередбачувані, з ними цікаво. Водночас важливо пам’ятати: кожен має свою унікальність. Її просто треба знайти та підкреслити,
У 2025 році в соцмережах набирає популярності тренд на справжність і простоту. Блогери перестають показувати «глянцеву» картинку і діляться проблемами.
Зараз дуже крутий тренд на чесність. Ми показуємо, що всі живі люди. Проблеми – це теж частина росту, і бізнесу, і особистості. У нас бувають складні моменти, помилки. І не варто їх ховати,
З чого почати формування особистого бренду
Якщо людина планує будувати особистий бренд, варто почати хоча б із приблизного контент-плану, радить Анастасія Вертелецька.
У кожного свій шлях, досвід і напрям. Я не писала жодної стратегії на початку, але якщо людина хоче займатися цим професійно, то мінімальний контент-план і послідовність все ж треба. Потрібно розуміти, як ти будеш «розпаковувати» себе як особистість,


Блог потребує часу, тому важливо правильно розставляти пріоритети й не очікувати миттєвих результатів, зазначає Влада Мур. За її словами, охопити все – неможливо.
Це про чесність: мені не вдається ідеально поєднувати бізнес, блог і життя так, щоб нічого не «просідало». І це нормально. Зараз час летить шалено, тому постійно доводиться обирати, що важливіше саме зараз. А якщо щось не виходить – не варто себе звинувачувати,
Олександр Кучков самостійно веде соцмережі компанії «Чорна роза», а також власний блог під псевдонімом «Продавець гробів». Обидва акаунти мають близько 50 тисяч підписників в Instagram, а в TikTok – сотні тисяч. Попри це, особистий блог він чітко відокремлює від бізнесу.
Звісно, я знімаю відео і для особистої сторінки, і для роботи. Але чітко їх розділяю. На моїй персональній сторінці немає реклами чи просування бізнесу. Для цього є окремий акаунт компанії, який теж активно працює і має свою аудиторію,


За словами підприємця, на створення контенту багато часу він не витрачає.
Блог займає стільки часу, скільки триває саме відео. Ніяких репетицій чи постановок. Теми не вигадую навмисно, вони з’являються самі, часто просто як відповідь на запити аудиторії,
Масштабування через особистий бренд
Запорізькі підприємці, які здобули популярність у соціальних мережах, не зупиняються лише на локальному рівні. Наприклад, Влада Мур вже має плани виходу на всеукраїнський масштаб.
Зараз починаю подорожувати, отримую запрошення як спікер в інші міста – буду теж розповідати про особистий бренд та його вплив на бізнес і впізнаваність. Крім того, є плани про співпрацю з країнами ЄС,
На її думку, більша впізнаваність сприятиме й масштабуванню бізнесу в інші міста України. Зокрема, вже надходить чимало запитів на купівлю франшизи простору VISH.
Плануємо запуск франшизи, адже наш формат – унікальний. Отримували запити від підприємців з Одеси, Дніпра, Києва щодо запуску наших ігор у їхніх закладах. Тому ми все красиво «упакуємо» та продаватимемо у форматі франшизи,


Запустити франшизу планує і компанія «Чорна роза», використовуючи впізнаваність у соцмережах та досвід роботи по всій Україні.
Загалом ми вже працюємо по всій країні, але частина послуг надається лише в Запоріжжі. Саме тому плануємо відкриття франшизи – у нас є ефективна модель, яка працює. Завдяки оптимізованим процесам наші ціни нижчі за конкурентів, і ми хочемо масштабувати це по всій Україні,
Розвиток блогу залишається одним із важливих завдань для підприємців. Анастасія Вертелецька зізнається, що також планує активніше розвивати свої соцмережі.
Хочу приділяти більше часу блогу, почати вести його активніше. Зараз час непростий – багато речей суспільство сприймає болісно, і ти тричі подумаєш, перш ніж опублікувати пост, щоб не прилетів хейт. Але попри все – треба робити,
Раніше «Відбудова. Запоріжжя» розповідала, що запорізький підприємець відкрив комп’ютерний клуб у Кривому Розі.