«Більшість страхів живе лише в нашій уяві»: запорізька підприємиця про досвід відкриття магазину мила та косметики ручної роботи під час війни
У сучасному світі все важливішими у бізнесі стають індивідуальність та креативність. Так і запорізькі підприємці знаходять нові способи вираження себе і створення унікальних продуктів. Одним з таких прикладів є історія жінки з Запоріжжя, яка під час війни відкрила магазин мила ручної роботи. Про те, з чого все починалось, чи важко підприємцю відкрити магазин під час війни і чи варто взагалі перетворювати хобі на бізнес «Відбудові.Запоріжжя» розказала Наталія Богдан, засновниця і власниця «SOAP HOUSE».
Від хобі до бізнесу: історія Наталії Богдан
Захоплення миловарінням прийшло до Наталії Богдан після народження другої дитини. Жінка розповідає, що то був час, коли вона шукала заняття, яке б допомогло відволіктися від щоденних турбот і знайти спосіб виразити свою творчість.
Спочатку я робила мило тільки для друзів і знайомих – це було простим хобі, яке приносило задоволення мені і радість тим, хто отримував мої вироби.
Проте з кожним новим набором мила попит зростав. Людям подобалося те, що роблю, і я отримувала все більше запитів від тих, хто хотів спробувати мою продукцію. Миловаріння поступово перетворилося з хобі на серйозну справу.
Як хобі стає справою життя
Наталя розповідає, що миловаріння стало не лише способом самовираження, але й можливістю для розвитку власного бізнесу, який з кожним днем приносив все більше задоволення та нових клієнтів. Щоб вдосконалювати свою майстерність у ремеслі, майстриня постійно навчається і прагне дізнаватися щось нове.
З тих пір, як миловаріння перетворилося з хобі на справу життя, я регулярно купую майстер-класи від досвідчених фахівців, вивчаю нові техніки і методи виготовлення мила. Це дозволяє мені створювати більш якісні та оригінальні вироби, експериментувати з новими інгредієнтами та формулами. Розвиток у цій сфері відкриває безмежні можливості для творчості та вдосконалення моєї продукції.
Але навчитися можна багато-чому, але якщо душа не лежить до справи, нічого не вийде, головне – любити те, що робиш, так любити, що інколи можеш за роботою навіть про сон забути.
Наталія розповідає, що більшість часу на миловаріння вона знаходить вночі, коли вся родина спить, адже вдень для цього не завжди вистачає часу.
Перед відкриттям магазину, коли мені потрібно було наповнити його різноманітним асортиментом, я взагалі працювала вдень і вночі, виготовляючи мило. Кожен виріб створювався з увагою до деталей, щоб запропонувати клієнтам якісний і унікальний товар. Окрім мила ручної роботи «SOAP HOUSE» пропонує і широкий спектр товарів, що забезпечують догляд за шкірою. Це і скраби, цукрові скраб-маски для тіла та обличчя, гліттери, піна для ванни. Крім того в асортименті магазину є аромадифузори, і навіть свічки.
Відкриття магазину під час війни: непростий, але можливий шлях
Наталія Богдан розповідає, що планувала відкрити магазин ще до війни. Ідея зародилася з того моменту, коли у майстрині почали з’являтися постійні клієнти.
Все частіше мене запитували, де можна переглянути весь мій асортимент фізично, а не тільки на сторінці в Instagram. Щоб відчути запах, побачити реальний колір. Тоді я зрозуміла, що настав час відкривати магазин.
Наталя розповідає, що з початком повномасштабного вторгнення довелось на деякий час відмовитися від цих планів.
Попри те, що війна в Україні триває, життя продовжується, і ми, в певному сенсі, вже до цього пристосувалися. Багато моїх клієнток повернулися, і знову почали цікавитися моєю продукцією. Я зрозуміла, що саме зараз настав час здійснювати свою мрію.
За словами підприємиці, незважаючи на складні умови, що виникли в Україні через війну, відкриття власного магазину не виявилося таким складним, як можна було б очікувати.
Спочатку мені здавалося, що це буде непосильним завданням. Особливо, коли раніше я продавала свій товар лише через інтернет. Це здавалося природним і звичним – віддалені продажі не вимагали особливих клопотів із логістикою чи організацією фізичного простору.
Наталя Богдан, розповідає, що лячно було від самого початку.
Я постійно думала про те, як впораюся з усіма документами, орендою приміщення, облаштуванням торгового залу та іншими справами…
Проте, як розповідає героїня, крок за кроком вона почала розуміти, що процес не настільки страшний, як здавалося на перший погляд. Можливості для підприємців в Україні залишаються доступними навіть під час війни. Платформи для підтримки малого бізнесу, спрощення бюрократичних процедур і відносно швидке отримання необхідних дозволів значно полегшують відкриття торгової точки.
Звісно, було багато нових для мене аспектів – від юридичних і бухгалтерських тонкощів до організації роботи в новому форматі. Однак з кожним кроком цей процес ставав зрозумілішим і менш стресовим. Я тривалий час шукала приміщення для магазину, прагнучи обрати таке місце, щоб клієнтам з усіх районів Запоріжжя було зручно добиратися до SOAP HOUSE.
Врешті підприємиця вирішила орендувати простір у центрі міста на вулиці В’ячеслава Зайцева, 7 (колишня Лермонтова), неподалік від зупинки транспорту «ТЦ «Україна».
Також я дуже ретельно підбирала продавчинь. Коли знайшла потрібних людей, проводила тренінги та навчання, адже для мене було важливо, щоб вони добре знали продукцію і могли відповісти на всі запитання клієнтів. У магазині наразі працюють дві продавчині, які з радістю зустрічають як постійних, так і нових клієнтів.
Поєднання бізнесу та сім’ї
Наталія Богдан самостійно виготовляє продукцію, займається фінансовими та адміністративними справами. Попри завантаженість, жінка успішно поєднує ведення бізнесу з родинними обов’язками. Таким чином Наталя Богдан довела, що відкриття магазину жінкою під час війни виявилося не лише можливим, але й досить керованим процесом.
Головне – не боятися та зробити перший крок, адже більшість страхів живе лише в нашій уяві.